Gå til innhold

Brunt utflod - hjelp!!!


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg har tatt graviditetstest og det er ingen tvil om at jeg er gravid (slår veldig positivt ut). Antatt termin 30. oktober. Men på søndag og i går hadde jeg litt brunlig utflod. Det var ikke så mye, men bekymret ble jeg. Andre som har opplevd dette? Utfloden kom på samme tidspunkt som jeg normalt ville fått mensen. Jeg har vært gravid før og da opplevde jeg aldri noe tilsvarende...

 

Takknemlig for svar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er helt normalt! Har ikke opplevd det selv, men det har jeg lest en artikkel om (skrevet av fagperson). Spesielt vanlig er det når du egentlig skulle ha hatt mensen å blø litt da, så jeg tror ikke du har noe som helst å bekymre deg for. Her inne har jeg også lest om jenter som har blødd - også senere, uten at det har vært noe farlig. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar! Beroligende å vite at andre har hørt om det. Vurderer å kontakte lege, men tror jeg skal se det an noen dager til (har ikke blødd noe i dag da, og det er heller ikke store mengder det er snakk om). Man uroer seg nå for alt...

 

HI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du blar litt i eldre innlegg på dette forumet, vil du se at dette er et stadig tilbakevendende tema, og kanskje finner du noen trøst i å lese hvor mange andre som har opplevd det samme, og hvor mange av de som det likevel går bra med. Kan for øvrig også nevne at det er vanlig å ha en liten såkalt festeblødning rundt den tiden det befruktede egget fester seg i livmorveggen. Uansett er det aldri galt å ta kontakt med lege e.l. og spørre om du går rundt og er engstelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I mitt forige svangerskap hadde jeg brun utflod i to uker, fra uke 6 til uke 8 ca. Og i dag er tulla 13 mnd:) Så jeg tror du kan ta det med ro!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei. vil ikke bekymre deg men syntes kansje du skal bestille time til ultralyd. er normalt å blø litt, men brun utflod kan være et tegn på at fosteret er dødt, men at det ikke har kommet ut. dette leste jeg i denne mnd gravid bla du får kjøpt på butikken. håper du får sjekket og at alt er bra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk for svar! Jeg har snakket med lege nå, som mente at det var helt normalt. Må vel bare vente å se fram til første kontroll... Legen sa at det ikke var noe å se nå likevel. Er jo så utrolig tidlig ennå. Hvis fosteret er dødt, vil vel en graviditetstest være negativ? Da slutter vel kroppen å produsere graviditetshormoner???

 

Jeg må vel bare vente og se - og krysse fingrene for at alt er bra.

 

HI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sliter med det samme :( Men det er ikke brunt, det er liksom så vidt jeg kan skimte noe lyserosa farge i utfloden.. + at jeg har kraftige mensmurringer.. Så er redd babyen er død der inne.. Er 5+6 på vei.

 

Men det stemmer at hcg nivået vil synke drastisk om det er en SA eller MA. Men det tar noen dager før hormonet forsvinner helt, men man nok se det på g-test om streken er veldig sterk eller veldig svak.

 

Jeg har bestilt flere tester fra billigetester, så når de kommer, skal jeg sjekke styrken på strekene. Det er uansett for tidlig å påvise noe foster ved UL enda.. Bør iallefall vente til uke 6-7 for å kunne se noe foster.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde litt lyserosa utflod med forrige mann, var tydeligvis ikke noe anna enn et sprukket blodkar elle rnoe.

 

Dere må jo huske på at blodkar i skjeden sprekker lettere når vi er gravide, så ting som sex osv kan jo føre til småblødninger :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

testing tror jeg ikke hjelper, kan vise pos opptil en mnd etter en evt har mistet. Jeg har blødd mørkt lyst om en annen i ca to uker, hatt 3 ul og alt fint. er i 9 uke nå..hadde sist ul for 3 dager siden, og har avtatt mye. har ikke mye i det hele tatt. Mange har dette sa legen men kan desverre også være en truende abort. Varer dette over lenger tid så forlang ul.-) for din egen del:-) går helt sikker fint:-) lykke til

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg skal på UL, men har ikke fått time enda.. Idag har jeg ikke hatt noe særlig farge på utfloden, og smertene har avtatt. Så jeg antar at det kanskje var en liten festeblødning, krysser fingrene ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har dere selv bestilt UL? Eller er det legen som tok initiativ??? Legen min sa bare at det var normalt og foreslo ikke UL. Vil jeg få det hvis jeg krever det???

 

Jeg blødde kun to dager. Etter det har det ikke kommet noe. Er dette nok til å kreve UL?

 

HI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sniker meg inn fra mai-klubben!

Første gang jeg gikk gravid fikk jeg blod og brunlig utflod i uke 5. Det bar rett til Ul (innvendig), mest for å konstantere en abort. Jenta vår er i dag 7 år gammel, så forklaringen var festerblødning med litt smerter. Er man usikker tror jeg ikke det hjelper å kjøpe tester på tester, eller å gå å bekymre seg. Ta kontakt med jordmor eller lege, og det er faktisk mulig med en Ul i uke 5!

Nå nermer det seg termin, har 12 uker igjen, og jeg kjenner jeg gleder meg voldsomt. Blir tredje barnet vårt dette, og det er en liten jente!

 

 

Lykke til damer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

endelig ei som skriver noko som var positivt. Syns mangen snakker om spontanabort og liknande heile tida. Men ville berre seie det at eg hadde ingen tegn på noko ved forje svangerskap. Var frisk som ein finsk og alt gjekk etter boka. Men sjølv om alt gjekk so knirke fritt mistet eg mine høgt elska tvilliner i veke 25, okt 07. No er eg gravid og 8 uker på vei, og egha hatt litt mens liknande smerter og brunlig utflog. Men eg tener faktisk at dette er eit sunt tegn. Ein kan ikkje tenke negativt heile tida. Det er VERTFALL ikkje bra. So sjølv om eg har lyst å bekymre meg heile veien,so ha eg bestemt meg for å vere opptimist og glede meg over mitt lille frø som skal komme til denne verden so eg kan få bli kjent med det. Ellers lykke til jenter=) TVI TVI!!!

 

klem:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bezzy:-) du e god:-) kjente ble rørt av innlegget ditt, og må si at jeg synes det var trist at du mistet tvillingene dine:-( har selv mistet en minigutt i uke 16 og syntes det var tøft, og har hatt 3 sa utenom det. er selv i uke 10 nå:-) krysser alle fingrer for at det går fint med deg og spiren din. jeg blødde mye friskt og brunt i uke 6-7 og har sett beibien min sprelle 3 ganger på ul:-) brunt blod eller lyst blod trenger ikke være slutten, men setter en støkk så klart i oss:-( masse lykke til alle sammen:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mangen som ha sagt at det kan vere frøet som driver å fester seg. Og det kan gi litt brunaktik eller blødniner i den perioden. Eg satser på at frøet mitt har knytt dobbelt knute og derfor eg har dette:)

skal på ul mandag og eg gleder meg veldig. Håper so inderlig alt er bra. Da skal eg virkelig slappe av å nyte dette svangerskapet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er hovedinnlegger. Var til UL i dag, og fikk se at alt er bra! Fikk ingen forklaring på blødningene jeg har hatt, men så et hjerte som slo! Så nå har jeg roet meg ned mange hakk. Det var så godt å få tidlig ultralyd. Jeg var forberedt på det verste, og ble så utrolig lettet da det viste seg at alt var som det skulle :-) Så det kan tydeligvis være normalt å oppleve blødninger i starten... Men de 3 første månedene er uansett kritiske, så jeg er fortsatt ikke trygg...

 

Håper dere andre som sliter med det samme, får samme gode nyhet! Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

eg var på ul i går og hjertet til min lille skatt tikket og slo=)=)fantastisk gog følelse ein får:) *stolt*

tre mnd er ofte kritiske ja vist det er noko i veien me fosteret so støter ofte kroppen de i fra seg. E mistet min vakkre tvillinger i oktober07 grunna tidlig vannavgang i veke 25. So ein har ALDRI noko garanti uansett om ein er 5 veker på vei eller 35...det er ingen selfølge å få unger,,,

 

klem opptimisten

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra at det står bra til i magen din også, bezzy! Vi får satse på at alt går bra! Selv er jeg langt mer rolig nå og gleder meg veldig til alt som skjer framover :-)

 

Håper du får en fin graviditet!

 

HI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...