Gå til innhold

4 mnd grøten er bare suppe jo...

Anbefalte innlegg

Skrevet

bruker risgrøt fra nestle som har blandingsforhold 50 ml grøt og 100ml melk. Men den blir jo bare rennende som velling! Kan man flexe balndingsforholdet eller er det hellig?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bruker du mm eller mme til å blande? Hvis du bruker mm blir grøten ekstra tynn pga. enzymene i melka. Du skal ikke blande i mer pulver for å få den tykkere. Med mme blir den ikke så tynn.

Gjest Riga + snulla & vesla
Skrevet

Jeg blander den faktisk tykkere selv om det står at man ikke skal gjøre det. Jeg vet nemlig at vesla drikker i tillegg til å spise...ofte veksler vi under grøtmåltidet mellom flaske og grøt, så da får hun ikke vondt i magen pga for mye grøtpulver. Så jeg har i grøtpulver til 1 porsjon, men mindre væske. Begynte ikke med det før jeg visste at hun ville drikke samtidig.

Skrevet

havregrøten fra nesle tar jeg to teskjeer grøtpulver og blader i oppkokt vann til det bli passe tykkelse! Står på pakken m litesn skrift at men kan regulere veskemengden til passe tykkelse! Rører inn litt svisker så det ikke blir for vanskelig og fordøye :)

Skrevet

Hvis du bruke morsmelk trenger du bare en 4. del av melkemengden, mm fordøyer nemlig grøten ganske fort og det blir veldig flytende. Og trenger ikke vann heller. Hvis du bare blander med vann blir det mye tykkere.

Skrevet

bare 1/4 del av mengden, helt sant?

DA vil jo grøten bli spisekonsistens på, nå er den jo bare tyntflytende, omtrent som melk - og det blir bare gris for maten renner ut igjen før han får tid til å tenke på å svelge det!

Skrevet

Det stemmer vel ikke? Mener bestemt at det står på grøtpakken at man ikke skal ta i mer pulver når grøten blir tynn pga. mm... Ville sjekket det ut om jeg var deg.

Skrevet

Er eing i at dte motsatte står på pakken ja.

Men han får pupp før maten, dvs at det er allerede en god del melk i magen når grøten kommer ned. Er det ikke da OK å blande med mindre melk. Som sagt så renner det ut av munnen igjen med en gang og det resulterer i bare gris + at han ikke får i seg særlig mye grøt....

Skrevet

Det gjør jeg i hvertfall, 50 ml melk og 5 skjeer pulver. På pakken anbefaler de 200 ml veske (100 vann og 100 mme) med 5 skjeer pulver. Det står i hvertfall på Holle hirsegrøtpakkene. Men, med mm blir det veldig veldig tynt med så mye veske og da går det ikke an å spise det som grøt. Da kan man like gjerne bruke flaske. Min gutt har ikke reagert på at vi har gjort det slikt. Han får jo kun én porsjon med pulver (5 skjeer), vi blander ikke inn mer pulver enn det som er anbefalt, men bruker mindre veske. Vi har nå begynt å bruke kun vann av og til, og da ser du forskjellen, det blir mye mer grøt av det og du trenger mye mer vann enn mm for at det skal bli tynt. Med mm venter vi litt for at det skal bli tynnere (5 minutter) hvis grøten er litt tykk siden mm gjør at grøten blir tynn.

Skrevet

jeg føler ikke det som står, lager den så jeg får den tykk, tulla vil ikke ha rennede grøt. . bruker mme. .

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...