Gå til innhold

Hva er det her å si...?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ringte jo Ullevål i ste pga at jeg har hatt mye magesmerter.

Fikk beskjed av jm å ringe hvis det ikke ga seg.

Nå ringte de opp igjen og sa at de ikke kunne gjøre noe men at de var redd for at jeg kunne abortere når jeg hadde så mye vondt så tidlig.

Hvis det skjedde noe skulle jeg dra på legevakten.

Fikk beskjed om å holde sengen og ikke gjøre noen ting.

Takk for hjelpen,nå kan jeg slappe av....

Vet ikke hva jeg ville høre egentlig,men ble bare litt sånn paff...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja det var jo hyggelig å høre fra føden! Kanskje du møtte på ei skikklig usympatisk jordmor.

Hvordan magesmerter har du da? og hvor langt er du på vei?

Skrevet

Hvor langt er du på vei?

Man kan jo ha magesmerter uten at det har noe med svangerskapet å gjøre. Kanskje lurt å ta seg en tur til legen.

Skrevet

Er 15+0.

Det er liksom som sterke menssmerter også tar det tak innimellom.

Jm menter jeg hadde begynt å få kynnere og ville jeg skulle ringe om det ikke ga seg.

Har ikke tid til å ligge jeg ass....studerer jo for pokker...

Skrevet

Jeg har også hatt en del magesmerter, omtrent som menssmerter, uten at det har vært noe galt. Men de kan da ikke gi en sånn beskjed og tro at du blir beroliga av det.

Jeg har hatt litt blødninger også, da jeg ringte legevakta med det, fikk jeg beskjed om å ringe fastlegen når de åpna (dette var tidlig på morgenen), de sa også at om det hadde vært fredag kveld hadde jeg fått samme beskjed. Fint de kan å berolige folk.

Men om du er engstelig ville jeg ringt legen og sagt at du er engstelig og vil ha en sjekk. Antakelig kan de ikke gjøre noe uansett, men man blir veldig beroliga av å bli tatt på alvor, og at de ser litt på deg. Mye av smertene mine forsvant bare av det.

Skrevet

Jeg er egentlig ikke så stressa,blir bare irritert over at når jeg får beskjed om å ringe for å bli undersøkt,og når jeg ringer så sier de at de ikke kan gjøre noe..

Men har uansett fri i dag så skal bare holde soffan.

Skrevet

Jeg opplevde dette også for 3 uker siden. Mye magesmerter, (men i ettertid tror jeg det var psykisk for min del pga dødsfall i familien). Var først hos fastlegen min som sendte meg videre til gynekologen min (han jeg brukte da jeg ble utredet) Han tok meg inn uten at jeg hadde time og tok UL. Alt var bra, men jeg ble sykmeldt i 3 uker. Har ikke du en gynekolog du har gått til for utredning? Ring ham /henne og be om å få ultralyd der. Jeg hadde ikke gitt meg før du fikk en UL. Fastlegen kan også ringe sykehuset og be om det, men har du engynekolog du kan gå til så gjør det.

Lykke til..

Gjest Bjørnen Collargol*gravid*
Skrevet

Det kan ikke være ligamentsmerter du kjenner da?

Dersom du har fått en bok som heter "Svangerskapsboken" av legen så kan du lese om ligamentsmerter på side 67.

Det er også ganske mange som har kraftige kynnere uten at det er noe galt for det, men skjønner veldig godt at det er ubehagelig. Kunne fått en sjekk for å bli beroliget i det minste synes jeg!!!

Hvilket sykehus holder du til på da?

Gjest Bjørnen Collargol*gravid*
Skrevet

Så nå at det er Ullevål du hører til. Jeg synes de fleste der inne er veldig koselige og søte, men jeg snakket også med ei bitch den gangen jeg hadde blødninger, fikk time alikavell jeg da.... Da var jeg 20+5...

Skrevet

dessverre kan de ikke gjøre så mye så tidlig i svangerskapet. De stopper ikke eventuelle rier med medisiner før i uke 22...

Skrevet

Det er ikke "litt menssmerter" og det er ikke hva det nå heter de båndene livmoren er feste i...

Det er smerter som får meg til å nesten besvime...

Forstår at det ikke er noe de kan gjøre men hører alle sier at damene på ABC er sååå søte og hyggelige,ble bare veldig overrasket over "hva vil du vi skal gjøre" svaret...

Er hverken redd for å miste eller noe,så slapper helt av,men når jm ber meg ringe om det ikke gir seg ,og jeg har hatt det 10 ganger etter det så tenkte jeg det var greit å ringe.

Vet det er vablig å ha litt vondt,og jeg er ikke den som klager over nålstikk for å si det sånnn

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...