Gå til innhold

vondt underliv etter fødsel

Anbefalte innlegg

Skrevet

hei

er nå 12 dager siden jeg fødte og jeg syns underlivet fortsatt er like sårt og vondt! Jeg revnet litt rundt kjønnsleppene og litt inni under fødselen så har sydd en del. Jeg trodde disse smertene skulle gi seg etter ett par dager..men er så vondt og ubehagelig enda. Pleier å skylle ofte med varmt vann men det lindrer kun der og da..

noen som har noen gode råd til meg?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ble klippet og sydd en hel del, innvendig og utvendig. Hadde kjempevondt de første 14 dagene. Det eneste som hjalp var Paracet, 2 stk tre ganger pr. dag. Hadde vondt lenger enn disse 14 dagene, men det ble gradvis bedre :)

Ta smertestillende - du skal ikke gå rundt å ha vondt! Paracet er ikke farlig selv om du ammer, jeg fikk beskjed om dette på sykehuset.

En annen ting du kan prøve, er grønnsåpebad. Etter 4-5 uker hadde jeg fortsatt litt vondt pga noen sting som ikke løsnet. Satte "rompa" i grønnsåpebad 2-3 ganger, og vips så løsnet de siste stingene og smertene var borte!

Etter 5 uker ca var jeg helt smertefri og alt var som før, på alle måter :)

Det går seg til, selv om de første ukene er helt grusomme.

Skrevet

Gjorde nøyaktig det samme som hun over, paracet og grønnsåpe gjorde susen:)) tror faktisk det gikk over etter 5 uker med meg og.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...