berta Skrevet 19. februar 2008 #1 Skrevet 19. februar 2008 Hvor ofte er dere andre til jordmor ? Ringte til jordmor i går, og ville bestille en time, men fikk beskjed om at det ikke er nødvendig å komme før 24 uke ?? Er ikke det veldig sent ? Går også til lege, men det er jo kjekt å høre hjetelyd osv med jordmor... Elendig spør du meg....
Amazed..♫ 01.02.2012 ♫ Skrevet 19. februar 2008 #2 Skrevet 19. februar 2008 Svangerskapskontrollene er blitt færre enn de var tidligere, og angivelig skal man ha bedre tid på de få kontrollene man er på. Uke 24 er en av kontrollene hos jordmor, så det stemmer nok helt sikkert at du ikke skal dit før da.
Anonym bruker Skrevet 19. februar 2008 #3 Skrevet 19. februar 2008 Var hos jordmor 11 feb (da var jeg 16+1), skal til henne igjen 13 mars, legen i april, jordmor i mai og juni og både lege og jordmor i juli visstnok. Så jeg har vært heldig. Tror nok det har med kapasiteten å gjøre, men skjønner godt at du er skuffa over å ikke få kommet til henne i det hele tatt før uke 24. Det hadde jeg å vært.
Gjest Bjørnen Collargol*gravid* Skrevet 19. februar 2008 #4 Skrevet 19. februar 2008 Jeg har vært hos JM i uke 13, 19 og 22. Skal tilbake igjen i uke 26.... Ca 1 gang i mnd, men jeg har ingen kontroller hos legen da... Skal nevnes at jeg har hatt 3 SA tidligere så får litt ekstra og tett oppfølging pga det...
liten spire Skrevet 19. februar 2008 #5 Skrevet 19. februar 2008 Hei det er sikkert forskjellig fra kommune til kommune jeg går til både dr og jordmor ca 1 gang i måneden hos dr fra uke 8 og jordmor fra uke 16 Det kommer litt ann på hvilket barn du skal ha også. Dette er min tredje men som sakt jeg er heldig og har en kommune med bra tilbud for gravide
mamma sin kompis Skrevet 19. februar 2008 #6 Skrevet 19. februar 2008 Lege uke 9, UL uke 16 og 18. Jordmor uke 22, UL uke 24, Jordmor uke 26....Så blir det sikkert hver 14 dag ut svangerskap til jordmor. 1 gang i mnd til UL. pga går på blodfortynnende.
sekstisjuer Skrevet 19. februar 2008 #7 Skrevet 19. februar 2008 Dette er nok forskjellig fra kommune til kommune som noen sier i tråden. Da jeg skulle ha nr. to var ikke jeg heller til jordmor før i uke 24. Nå når jeg venter nr. fem har jeg allerede vært hos jordmor to ganger (er nå i uke 24+, og skal ha kontroll nr. tre hos jordmor denne uka), men det er på grunn av komplikasjoner med nr. tre og fire (premature rier). Vanligvis har jordmor kontroll i uke 16, 24, 28, 32, 36, 38 og 40 her jeg bor. Skulle det oppstå noe underveis ønsker jordmor tettere oppfølging.
Gjest Skrevet 19. februar 2008 #8 Skrevet 19. februar 2008 Som andre over skriver er dette sikkert forskjellig fra kommune til kommune. Noen har rett og slett mye bedre tilbud. Jeg skal følge de vanlig svangerskapskontrollene. Skal til jordmor i uke 24 (det er første time hos jordmor og da settes det av dobbeltime) og så skal jeg til lege igjen i uke 28. Kan du få høre hjertelyd hos lege? Jeg synes det er greit å vente til uke 24 med å komme til jordmor. Vil fokusere på å snakke om fødsel med jordmor og da er det greit å ha kommet litt på vei i svangerskapet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå