Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

sambo har brune øyne, jeg har blå, stor sjanse for at det blir brune da, eller hvordan fungerer dette?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sjansen for å få en brunøyd baby er 50/50, med mindre begge foreldrene til din mann har brune øyne. I så fall kan det være at mannen din bare kan få brunøyde barn.

Skrevet

Vet at brune øyne er er dominant i forhold til blå.

Min mann har brune, jeg har blå. Vi har to barn hvor ett har brune og ett har brun/grå. Venter nå nr.3, så er veldig spente på hvilke øyenfarge han vil få.

Skrevet

Har brune øyne og 3 barn med 2 blåøyde menn, 2 av barna har blå 1 har brune øyne

Skrevet

Har hans foreldre brune øyne så er sjansen større for at ungen får brune... har en av dem blå kan han få blå... det er et lite regnestykke, men brun er dominant. man har fire alleller og du må ta med besteforeldrenes øyne for å få et klarere bilde. husk at grønne øyne er blå når det gjelder fargegenetikk.

bestemor bb bb bestefar BBBB for eksempel, da har bestemor blå, eller det kan være bbBB BBBB, da har hans foreldre brune øyne, men kan ha gitt mannen din en liten b og brune øyne... evt bbBB bbBB begge har brune men de kan ha gitt liten b til mannen din som han kan gi til baby så blir det blå øyne..

jo lenger bakover du vet fargen, jo mer eksakt blir regnestykket.....lykke til...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...