Gå til innhold

Svigermor

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg blir så irritert!!!!

Det er en del her inne som irriterer seg over svigermor fordi hun bryr seg for mye. Jeg har det motsatt. Vi bor ti min gange fra henne, men hun er aldri på besøk. Når vi besøker henne er det bare prat på hesten som yngste datter på 13 år har fått, oppussing av hytta og en eller annen sydentur di skal på. Det er aldri spørsmål om hvordan vi har det. Det å ta kontakt med ungene går jo ikke ann. Det har jo nå ført til at di ikke vil på besøk. Den eneste gangen vi er heldig å få besøk er når det er bursdag på gang og di selvfølgelig ikke er i syden da. For en eller annen merkelig grunn har di tendens til å reise bort når det er feiring av noe slag.

Jeg må bare si at nå har jeg fått nok og vi vurderer faktisk å flytte. Vil nærmere min fam og slekt som faktisk bryr seg og som ungene forguder.

Jeg tenker litt på den barndommen som ungene får hvis vi blir boende her. Jeg har selv mange gode minner om besteforeldre fra barndommen min og vil at ungene mine også skal sitte igjen med det når di blir voksne.

Har dere noen synspunkter på dette?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg skjønner veldig godt at det er sårt når det føles som om de ikke bryr seg om sine egen barnebarn. Det burde vle kanskje være mulig å prøve å smette inn litt info om barna deres når dere først møtes.. og kanskje fortelle svigers om dine hyggelige barndomsminner med gode forhold til dine besteforeldre..kanskje tar de hintet..

det er ohgså viktig å huske på at besteforeldrerollen nå til dags kanskje er lit annerledes enn før i tiden.. besteforeldre er ofte fortsatt i jobb og har jo dermed ikke så mye tid som før da særlig damene var hjemmeværende..de blir jo slitne etter lange dager på jobb de også..og mange er jo glade i å reise og hvis man da er pensjonister så skjønner jeg godt at de benytter tiden til å få reist og opplevd ting med venner og likesinnende! Det er jo ikke alle som er fornøyde med "bare " å være besteforeldre...men også vil fortsette det livet de levde før barnabarna kom til verden..

Har du snakket med dem om dette? Kanskje er de "redde" for å føle at du/dere blir invadert hvis de dukker opp uanmeldt.. synes du skal snakke med dem og fortelle at du og barna savner å se dem og kanskje dere kunne finne på noe morsomt sammen, ta med barna og bestemor på tur i parken, eller noe...så oppfører barna seg kanskje mer frier eenn de gjør hjemme hos henne hivs de ikke er helt komfortable med å være hjemme hos dem..

før det evt blir aktuelt å flytte burde i hvertfall hele familien (barna inkludert) få si sin mening.. de har jvel sikkert venner og sånn i nabolaget som de trives sammen med..

bare noen tanker.. jeg vet jo ikke så mye om hvordan svigers er å snakke med osv..

Skrevet

Jeg også har en svigerfamilie som kommer når de blir invitert, nå inviterer jeg dem ikke lenger. Vil de ha kontakt med barnebarne så får de komme selv, de vet de er velkommen.

Det som irriterer meg mest er at jeg vet det hadde vært så annerledes om min svigermor hadde levd, for hun var av et helt annet slag.

De få gangene i året de nå stikker innom har de alltid med seg snop eller penger til ungene, bare for å kvitte seg med littdårlig samvittighet!!

Å når vi kommer dit så er det fram med snopet, blir galen jeg!

Hvorfor skal ungene kjøpes med snop da??????????

Skrevet

Takk for svar. I løpet av di siste årene har vi prøvd det meste egentlig. Bedt dem med på Hunderfossen. Men fikk klar beskjed om at det nok ikke var noe for dem. Bedt på middag, noe som aldri passer. Har ved div anledninger spurt om hun kunne være barnevakt. Det vil hun ikke, synes det passer bedre til dattera på tretten år. Noe jeg absolutt ikke synes da. Hun er for ung til å se etter tre stk. Vi har vært på hytta noen ganger, men det blir liksom aldri noe koselig. Har også prøvd å snakke med henne om det, men uten hell. Så som sagt....... jeg gir snart opp. det er jammen meg ikke lett med håpløs svigermor

Skrevet

Huff, nei høres jo ut som du har prøvd det meste.. skjønner at det er trist.. i bunn og grunn er det viktigste at dere som familie trives og hvis dere får det bedre og tettere bånd med din familie så er det jo bare å flytte! (hvis mann og barn snyes det er ok, vel og merke :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...