Anonym bruker Skrevet 19. februar 2008 #1 Skrevet 19. februar 2008 Har nettopp vært på UL og fikk vite at vi venter en liten jente. Var veldig spennende og rørende. Dessverre må vi tilbake etter påske fordi jordmor ikke fikk sett skikkelig på hjertet til lillejenta. Hun lå visst litt skakt til. Hun sa de ofte ba folk komme tilbake. Likevel klarer jeg ikke å la være å bli bekymret. Bestemte meg for å ta det som en bonus, men nå vet jeg ikke.. Skal jeg gå og bekymre meg for dette i fire uker til? Nei og nei. Samboer tar det (som vanlig) med ro. Han påpeker at det lille hjertet bare er 11 mm og at det da ikke er lett å se hvis babyen ligger litt "feil". Noen som har opplevd det samme og kan berolige meg litt? Huff og huff.
Silje`mor Skrevet 19. februar 2008 #2 Skrevet 19. februar 2008 Har ikke opplevd det samme, men jeg tror hvis jordmor var veldig bekymret hadde hun ikke satt neste ul om 4 uker. Ta det med ro og nyt lille jenta i magen. Vi bekymrer oss alt for mye under svangerskapet!
Vannmann-86*med-liten-Emil Skrevet 19. februar 2008 #3 Skrevet 19. februar 2008 Alt er helt sikkert i skjønneste orden. Tror nok du kan ta det heelt med ro og bare nyte at du er heldig å får en ekstra ul=) Er jo et bittelite hjerte vettu, sikkert ikke lett å se om babyen ligger litt skjevt.
monilu- Har født Skrevet 19. februar 2008 #4 Skrevet 19. februar 2008 Hadde jordmor trodd at noe var galt, hadde hun nok hentet en lege til å se på det. Jeg fikk også en ekstra ultralyd og ble litt redd til å begynne med, så jeg spurte om det var fordi hun så noe galt. Hun sa at hvis det hadde vært noe galt ville hun ha tatt meg med inn på en annen ultralyd lab, der de så bedre.
*Super*Mamman* Skrevet 19. februar 2008 #5 Skrevet 19. februar 2008 Hvis det hadde vært misstanke om at noe var galt, hadde de aldri ventet i 4 uker til ny undersøkelse, så ta det helt med ro du:) Heller ikke hos meg fikk hun sett ordentlig på hjertet første gang, siden bebien lå med ryggen utover og sparka innover mot ryggen.. Hun holdt på lenge, men fikk etterhvert ny time, 2 uker etter. Alt var i skjønneste orden:)
Anonym bruker Skrevet 19. februar 2008 #6 Skrevet 19. februar 2008 Takker for alle meldingene! Dere aner ikke hvor mye dere hjelper meg:) Jeg kan ikke slite ut sambo med bekymringene mine. Elsker BIM og dere fantastiske jentene:)
Krusemynthe Skrevet 19. februar 2008 #7 Skrevet 19. februar 2008 Det er rett innstilling! Ta det som en bonus. Jeg skal på ekstra Ul fordi overlegen mente mine to første var så små (noe jeg er HELT uenig i) og vil følge opp tilveksten til dette barnet ekstra. De to første har begge vært 52cm og ca 3000g. Men jeg som deg velger å tenke - okay, da får jeg en ekstra smugtitt inn til astronauten! Lykke til.
Anonym bruker Skrevet 19. februar 2008 #8 Skrevet 19. februar 2008 Hun fikk nok ikke sett hjertet skikkelig på UL pga hvordan babyen lå. Og hun vil vel være på den sikre siden at alt er i skjønneste orden og ba dere komme tilbake. Hadde hun sett noe og mistenkte noe var galt, hadde dere nok fått en mye tidligere UL..
Lille Luna Skrevet 19. februar 2008 #9 Skrevet 19. februar 2008 Det går nok fint skal du se:-) Babyer vokser i rekordfart, og om noen uker vises nok hjertet mye bedre:-) Dette er nok bare rutiner, og ikke en indikasjon på at det er noe galt med babyen din. Lykke til og slapp av:-)
rosami Skrevet 19. februar 2008 #10 Skrevet 19. februar 2008 Hei! Akkurat det samme opplevde samboeren min og jeg... Babyen lå slik til at jordmor ikke fikk tatt et godt nok bilde av hjertekammeret. Vi fikk da tilbud om å komme tilbake for å ta dette bildet hvis vi ønsket det, bare for å være på den sikre siden. Det ville vi gjerne, for da fikk vi enda en mulighet til å få hilse på det "lille vidunderet" vårt... Så 3 uker senere var vi på plass igjen, og fikk tatt bildet, og konstantert enda en gang at alt var i skjønneste orden! Jeg så på det hele som et pluss for oss Du trenger absolutt ikke å bekymre deg!
Bizzy snart 4små - på overtid! Skrevet 19. februar 2008 #11 Skrevet 19. februar 2008 Må si meg enig med de andre her!!! Tror nok ikke jordmor er bekymret når du fikk time først om 4 uker!!! Det ble oppdaget avvik på den ene tvillingen da vi var på ordinær ultralyd i Arendal, ble sendt til ny ultralyd på rikshospitalet morgenen etter. Så hvis de hadde trodd det var noe galt hadde ting gått raskt Kos deg med graviditeten og gled deg til bonustitten!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå