Gå til innhold

Helt utrolig, angående pris på barnemat.....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skulle kjøpe en grøtpakke til jentungen i går siden vi er nesten tom. var på rema og må si jeg fikk litt sjokk. Den grøten vi har pleid å kjøpe som har kostet 5 kr per pakke koster nå 16 kr. Den har altså gått opp med over 200% prisøkning.

Vi har ikke så god råd så derfor har vi hovedsaklig brukt den som var så billig og bare hatt de andre litt innimellom. Men er jo ingen grunn til å kjøpe den nå. Kan jo heller velge de som er tilsatt frukt da. Greit å skulle sette opp prisen på matvarer altså men så mye? De andre pakkene har bare gått opp en krone eller 2 da.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

5 kr for barnegrøt? Det er jo ekstremt billig, sikkert vært et sånt supertilbud på en enkelt vare noen butikker kan operere med.

Skrevet

5kr??? Hva er dette for slags grøt?

Skrevet

Det er fordi den grøten som kostet 5 kr har vært med i en pristest, derfor har alle matbutikkene dumpen denne prisen for å komme billig ut i testen. De har solgt med tap, har vel antagelig bestemt seg for å øke den nå da....

Skrevet

Er det hvetegrøten du tenker på. Den inneholder svært lite god næring for en voksende baby.

Du kan kjøpe hirseflak og maismel osv på OBS og koke grøten selv. Veldig lett.

Skrevet

De bruker den grøten som lokketilbud noen ganger. Desuten er den vist en del av en standard handlekurv ved prissammenlikninger. 16 kr er fortsatt billig og mer normalt.

Skrevet

Det var havregrøt da og har vært billig i minst 2 år her.

Jenta vår fikk den tilsatt fersk frukt ho da.

Vi har da råd å kjøpe grøt til jenta vår til 16-20 kr pakka også er ikke det. Men syntes det var greit å bruke den billige å kjøpe fersk frukt og/eller fruktglass å ha i. Siden den ikke var tilsatt frukt. Men når den koster så mye er det dyrt å kjøpe frukten ved siden av.

Så da kjøper vi grøt med frukt og så får ho heller litt frukt etter middagen eller som mellom måltid.

Gjest Lille jenta mi+spire!
Skrevet

eh...grøten vi kjøper på rema til datteren vår på 16 mnd heter pære/banan grøt og koster 36 kroner!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Skrevet

Ja, sant. De ligger gjerne på mellom 25 og 35...

Skrevet

5 kr for barnegrøt..?!? Hvilken alder er den for? 6 mnd?

Vi kjøper barnegrøt til 39,90 kr pr pk, 1 års.. Synes dèt kan kalles dyrt jeg da :) Men jeg har den bare i reserve, koker grøt hver kveld til guttene selv.

Skrevet

Blir ikke sjokkert over noen mat priser lenger jeg, vi betaler 20 kroner literen for melk!!

Skrevet

Ja, det ER stoor prisforskjell på grøtene fra butikk til butikk! Rema og prix er billige på barnemat. Prix har hatt gul og grønn naturell grøt til under 20 kr. (tror den gule kostet 9) og rema har hatt gul grøt til 5 kr. Og det er vanlig Nestle grøt!! Det er vel heller slik at de andre butikkene tar seg godt betalt for varer vi MÅ ha. MEN det har jo vært prisstigning etter 1. februar, og det er politikerne som har bestemt, ikke butikkene:( Så viss dere ser godt etter er det ikke bare barnemat som har steget. Jeg spiser mye yoghurt, og har derfor betet meg merke i at naturell yoghurt har steget fra 9 til 14 kr på rema!!!!

Skrevet

Huser også at det havregrøten fra Nestle kostet 5 kr da Kevin var liten i 2004. Kjøpte den fordihan likte den best

Skrevet

På Rema her også hadde den en grøt som kostet 5,-. Mange år siden da.

Tror den var fra 4 mnd'er eller 6 mnd'er.

Husker det bare så godt, fordi et vennepar ga datteren sin denne grøten leeeeeeeeeeeenge fordi den var så billig.

Skrevet

Vi kjøper en pakke havregryn og lager grøt av det. Kjempe enkelt - og gjort på 5min. Av og til lager jeg den med frukt, av og til ikke. Snuppa elsker den!

Skrevet

jeg kjøpte nestle sin havregrøt (16kr). og så den nye "kvelds-grøten" til småfolk.(36kr) på Rema....

Men kveldsgrøten får han jo bare om kvelden,så den blir ikkje tom med en gang. Og den anbefaler jeg på det sterkeste. han sover så godt hele natten.....

Dette er 6mnd grøt altså

Skrevet

Har også vurdert å begyne med havregryns grøt. den er fin å koke med rosiner eller eple ihvertfall. Så får vi håpe ho liker det. Det gjør ihvertfall faren hennes.. hehe

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...