Solskinnsbolla & solstrålene Skrevet 19. februar 2008 #1 Skrevet 19. februar 2008 Deilig egentlig, men også litt trist. Er p.g.a. bekkenløsning. Klarer nesten ikke å gå... Hadde bare 3 vakter igjen i vikariatet mitt, og elsker den jobben! Sjukmeldinga blir forlenga fram til perm.start etter en mnd, så da blir jeg gående hjemme en stund ja... Blir spennende å se hva som skjer med meg og penger nå gitt... Skulle jo melde meg opp til dagpenger...
lillemy 26 Skrevet 19. februar 2008 #2 Skrevet 19. februar 2008 Det så skjer er at du får sykepenger til du går ut i perm.(Hvis jeg har forstått deg rett)Så får du mer penger når du går ut i perm:)
Solskinnsbolla & solstrålene Skrevet 19. februar 2008 Forfatter #3 Skrevet 19. februar 2008 Åh, så bra! Nå ble jeg glad. Trodde jeg kom til å bli sittende uten penger jeg nå...
Trulte76 Skrevet 19. februar 2008 #4 Skrevet 19. februar 2008 du tjener på å bli sykmeldt du nå..for du får sykepenger ut dra hva du har tjent der..og hadde du gjort ferdig vaktene dine og så fått dagpenger har du fått mye mindre. Permisjonpengene blir også regnet ut fra sykepenger visst du går sykmeldt. Så flaks vil jo jeg si
Solskinnsbolla & solstrålene Skrevet 19. februar 2008 Forfatter #5 Skrevet 19. februar 2008 Ja, ringte nav i stad og spurte for sikkerhets skyld, og det stemmer det. Jeg får sykepenger. Jippi! Endelig noe positivt...
NormaJean Skrevet 19. februar 2008 #6 Skrevet 19. februar 2008 så bra å høre at det ordner seg:) jeg er i en litt vanskelig situasjon selv da mitt vikariat ikke kommer til å bli fornyet og jeg ikke vil ha mulighet til å finne meg en ny jobb, hvem har lyst til å ansette en gravid sykepleier???? INGEN. Har ikke råd til å gå på dagpenger, har tross allt huslån og studielån. Kjempe vanskelig situasjon. Lurt på om sykmelding er eneste utvei? Ellers blir jeg økonomisk ruinert:(
Solskinnsbolla & solstrålene Skrevet 19. februar 2008 Forfatter #7 Skrevet 19. februar 2008 Det er ingen enkel situasjon nei... Har du en grunn til å sykmelde deg da?
NormaJean Skrevet 19. februar 2008 #8 Skrevet 19. februar 2008 vel, det er 2 1/2 måned til vikariatet går ut, så vet ikke..... får vente å se. men skikkelig guffent å ikke vite hvordan det skal ordne seg med økonimien, er ikke slikt at jeg har valgt det, sykehuset skal spare 300millioner så nedskjæringer kommer man ikke unna. føler det er urettferdig at jeg må gå, fordi jeg har ikke mulighet til å skaffe ny jobb.
Trulte76 Skrevet 20. februar 2008 #9 Skrevet 20. februar 2008 visst du blir sykmeldt og så blir friskmeldt og ikke har jobb..kan du gå over til dagpenger.. Og da renger NAv ut permisjonspengene dine ut fra gjennomsnittet fra de siste mnd dine da også..
Solskinnsbolla & solstrålene Skrevet 20. februar 2008 Forfatter #10 Skrevet 20. februar 2008 Ja, vi vet jo det, men når man får dagpenger, så får man bare 60%. Er det som er problemet for mange... Men, vet ikke om jeg syns det er så riktig å sykmelde seg uten en medisinsk grunn da...
Anonym bruker Skrevet 20. februar 2008 #11 Skrevet 20. februar 2008 jeg ville sykemedlt meg da vikariatet gikk ut. Til fordel for deg sjøl. lov å være egoistisk innimellom:)
Anonym bruker Skrevet 20. februar 2008 #12 Skrevet 20. februar 2008 Ja, snylte på alle andre er jo riktig...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå