Gå til innhold

Flink å trene, men verre med maten...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er kommet så bra igang med trening. Begynte på SATS like før jul og har faktisk klar å få trent tre ganger i uka "klapp på skuldra". Syns jeg er flink. Og der verste er at jeg merker forskjell. Måtte si til samboeren min en kveld vi hadde lagt oss; - kjenn her jeg har magemuskler inni her noen steds :-)

Men så var det disse kiloene da. Har minst 20 for mange og de sitter som støpt. Hadde håpet at jeg skulle merke noe på den fronten også. Klarer ikke helt å hente motivasjon til å gå ned noen kilo. Merker at jeg (bevisst eller ubevisst) øker kalori-inntaket fordi jeg er så flink å trene :-)

Noen som har noe motivasjon å sende meg? Hadde vært fantastisk å kunne tatt ferie med "ny" kropp.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så flink du er. Stå på!

Ikke hopp på hurtigdiettene. De er ofte ikke veldig sunne, og resulterer alt for ofte i at du legger på deg alt igjen + litt til.

Bytt ut fint brød med grovt brød/knekkebrød, bytt ut hvit pasta/ris med grove varianter, spis frukt mellom måltidene, ingen måltider uten grønnsaker, drikk masse vann og litt grønn te hver dag.

Og er du ekstra flink: kutt alt av godteri/kaker noen uker sånn at kroppen får vent seg av med det, så kan du heller spise det i moderate mengder når du er "avvent" :)

Men uansett vil treningen din hjelpe deg masse i lengden. En trent kropp forbrenner mye mer enn en utrent. Husk bare på at du ikke må spise mer enn du forbrenner :)

Skrevet

Hei.

Så FLINK du er. Det å finne tid og lyst til trening tre ganger i uka er kjempebra.

Har tidligere gått på Librakurs og der fikk jeg to gode tips som funker (når jeg er flink nok til å bruke de...)

- Drikk mye vann i løpet av dagen. Vann er kjempegodt med, for eksempel, sitron eller agurk i.

- Spis et klibrød før hvert måltid. Klibrød har mye fiber og de fyller godt opp i magen. Ha på litt kremost etc hvis du syns de er tørre.

Ellers kan jo smoothies være et bedre alternativ enn pottis og sjokkis.

Jeg liker å blande youghurt (du kan finne lettvarianter), litt banan, litt jordbær (frosne nå om dagen) og isbiter. Nam, nam, nam!!!

Skrevet

Jeg er knallgod på eting, og megadårlig på trening!!!!;=)

Har planer om å få plass i bikinien igjen... innen 3.mai:=/ det skal holde hardt tenker jeg....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...