Gå til innhold

Halsbrann!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Flere som sliter med dette? Vet jo at dette er en vanlig "gravideplage", men trodde faktisk ikke set skulle være så plagsomt.. Går og gulper hele dagen jo..

Noen tips? Ting en bør spise/ikke spise som hjelper?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har bare hatt det litt og da hjalp det med yoghurt eller noen osteskiver. Melkeprodukter skal visst hjelpe litt. Ellers har jeg hørt mange som spiser Love Hearts. Jeg synes ikke det hjalp. De er jo litt syrlige....

Ellers har jeg også hørt at man ikke må spise for mye på en gang fordi det ikke er så mye plass der nede lenger. Man kan få halsbrann av det også. Lite og ofte er tingen. Jeg synes jeg spiser nesten hele tiden hahaha men lite av gangen. Ett eple her og en brødskive der....

Skrevet

Mange sier at mandler hjelper - har ikke prøvd siden jeg ikke liker mandler. Link som du kjøper på apoteket er til god hjelp for meg.

Skrevet

Jeg har også merket mer og mer til dette de siste dagene. Særlig etter at jeg har drukket eple/appelsinjuice (mye syre), krydret mat osv. Melkeprodukter hjelper ganske bra - yougurt, biola, et glass helmelk - og også banan skal være bra. Enkelte syns Love hearts hjelper, mens andre syns det ikke hjelper i det hele tatt.. (har ikke prøvd det)

Dersom det ikke funker med dette er jo Gaviscon et effektivt legemiddel (reseptfritt) som er greit å ta for gravide. Om kvelden prøver jeg å unngå å spise rett før sengetid, men tar et glass biola dersom jeg gjør det. Litt høyde på sengeenden eller pute kan også hjelpe litt - samt å ligge på høyre side.. Å bli helt kvitt det er kanskje vanskelig..

Gjest Bjørnen Collargol*gravid*
Skrevet

Jeg er veldig plaget med dette.

Har prøvd alt av kjerringråd og link, gaviscon osv... men ingen ting funker. Får halsbrann av alt fra agurk til leverpostei osv.

Jeg har fått resept på noe som kalles Nexium av legen. Disse funker på meg heldigvis. Er ikke glad i å ta slikt i svangerskapet, men jeg klarer ikke fungere uten :-(

Skrevet

Hvis du har halsbrann funker Natron som bare pokker. Det tok moren min og det tok søstra mi under svangerskapene, og jeg har prøvd og funnet ut at det funker som pokker.

Grunnen til det er at det er er et bikarbonat som er basisk og roer ned syrene i magen og kveler oppstøtene.

Love Hearts hjelper også fordi det er bikarbonat i dem.

Skrevet

Ok!! Tester Natron nå jeg, dette var ikkje digg vaffal.Skal gi tilbakemelding :)

Skrevet

Hei,

jeg er nå 23 uker på vei, og har slitt med dette i flere måneder allerede! For meg virker Cultura og extra pastiller. De er uten sukker, men samtidig uten aspartam (søtningsmiddel som skal være skadelig for fostre...). Dette har jo med syreinnhold i magen å gjøre, så det gjelder bare å regulere det. Både melkesyrebakterier, natron og grønnsaker er bra!

Skrevet

Har du skikkelig ille halsbrann, så IKKE spis Love Hearts. Hjelper ikke, men kan faktisk gjøre halsbrannen verre (snakker av erfaring der). Sniker litt fra 3. trimester hvor dette er blitt diskutert og Love Hearts hjelper kun mot litt til moderat halsbrann, ikke på skikkelig halsbrann.

Det som jeg har lest hjelper er

Mandler, melk, spise en rå potet (høres ikke godt ut i alle fall), banan, gulrot.

Det hjelper også å ikke spise veldig sterk mat og ikke spise sent på kvelden. Veldig salt mat kan også gi halsbrann.

Skrevet

Love Hearts hjalp for meg, så det der er helt individuelt.

Natron er gode greier, men smaker ikke godt.

Alle basiske matvarer funker bra. Melk også.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...