babygullz <3 vilde Skrevet 19. februar 2008 #1 Skrevet 19. februar 2008 Har fått termin 9 oktober, og er 7 uker på vei. Alt så fint ut, skal tilbake neste gang 11mars og høre forsterlyd+ få henv. til UL=) gleder meg!!
KaWi Skrevet 19. februar 2008 #2 Skrevet 19. februar 2008 Så bra! Grattis =D Da er du tidligere enn meg=) Har termin 14 okt. Og med en mann som pendler, så er det ganske lett å vite hvilken helg det skjedde ;-) Hvordan går det med røykingen da? ...måtte bare spørre...
babygullz <3 vilde Skrevet 19. februar 2008 Forfatter #3 Skrevet 19. februar 2008 Hehe, så sant=) D går fint med røykingen, sprakk litt på lørdag som var nå, men greide å hente meg inn igjen=) eg ikke i form til å røyke heller...
Elisabeth '79=lykkelig mamma Skrevet 19. februar 2008 #4 Skrevet 19. februar 2008 Så kjekt:)Hihi, spennendes:) Eg ringte akkurat legen min og fikk ein time tidligere enn eg fikk sist...vil kje venta så lenge på fysste kontroll...Så istedetfor 25.3 (i 11.uke) så fikk eg 12.3 (fysste dag i uke 10) Måtte nesten krangle meg t timen følte eg...men glede meg masse:) E idag 5+6..
babygullz <3 vilde Skrevet 19. februar 2008 Forfatter #5 Skrevet 19. februar 2008 Er 7+0 i dag jeg...og jeg måtte ikke krangle meg til time...ringte med en gang jeg fikk positiv test nesten jeg. ble jo helt vill:P D her er jo såå spennendes at man blir nesten loca..=)
Lizz27 Skrevet 19. februar 2008 #6 Skrevet 19. februar 2008 Hei. Gratulerer med graviditet jenter. Jeg er også i lykkelige omstendigheter og mener selv jeg bare er 2+3 men noen mener at man skal plusse på 2 uker fra siste dags mens. Så da er jeg kanskje 4+3 da. Skjønner ikke helt det men. Uansett så lurte jeg bare på hva som skjer på den første legetimen? Er det gynekologisk undersøkelse? Og er det fastlegen man bør gå til?
magen vokser!! Skrevet 19. februar 2008 #7 Skrevet 19. februar 2008 lizz26 man regner fra første mens dag..så du er nok litt lengre på vei... jeg var ikke gjennom noen gu på første time. bare masse papirer som skulle fylles ut og blod prøver.. men vet det forskjell fra lege til lege... det er fastlegen man går til ja. han bestiller time til ul for deg. som regel i uke 17-18 legen vil at man skal komme til de rundt uke 8. ellers må du bestille time til jordmor selv. mener hun snakket om rundt uke 12-13 da jeg snakket m henne.. håper det hjalp deg litt:)
Skrekkblanda fryd *mamma* Skrevet 19. februar 2008 #8 Skrevet 19. februar 2008 Skal til legen først i morgen jeg, er da 11+4. Synes det er helt greit å ta det såpass sent jeg, da går det fortere mot UL i uke 18/19. )
lin76 Skrevet 19. februar 2008 #9 Skrevet 19. februar 2008 Hei Lizz Veit det er forvirrande, men det alle seier, stemmer . Svangerskapet byrjar første dag av siste mens, så du er allereie over fire veker på veg. Forvirrande, men sånn er standardreknemåten. Gratulera med det! Den første legetimen er ikkje så veldig spanande. Utfylling av skjema, blodprøve og urinprøve, og oftast veging av deg. Dessutan bestiller han/ho plass på fødeavdelinga der du skal føda om ca åtte månader, og til ultralyd i veke 17-19. Lukke til!
KaWi Skrevet 19. februar 2008 #10 Skrevet 19. februar 2008 Synes du er flink, jeg! Men det er synd at du ikke er i form, håper at kvalmen ikke er alt for ille...
TrustNoOne (but Me) Skrevet 19. februar 2008 #11 Skrevet 19. februar 2008 Grattis babygullz! Er ikke lenge til du joiner oss på 2.trimester Lykke til med røykeslutten - jeg hadde god hjelp av boken "Endelig ikke-røyker" - anbefaler den på det varmeste! Sluttet på dagen, og har ikke kjent sug et sekund etterpå Ta vare på deg selv og koooos deg med graviditeten
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå