Anonym bruker Skrevet 19. februar 2008 #1 Skrevet 19. februar 2008 Hvordan føles det, og er det sant? Gjør dere noe spesielt som kan være årsaken til det? Stresser mye? er veldig aktive? Jeg er nå 100% sykemeldt pga to senaborter tidligere. Er i kjempe god form, men skal ta det med ro. Kan det være derfor min er så rolig? Begynner å lure. Min er ganske rolig, men likevel aktiv. Kjenner liv hver dag, og spesielt om morgenen. Synes den har vært mere aktiv hvis jeg har kavet meg opp. Vil ikke si at den er propell. Må jo være liv og røre hele tiden det da? Hører ei venninne av meg, som også er førstegangs sier hun har propell i magen.Tror hun er i uke 18, og jeg er i uke 26. Tror alt er bra inne i magen min, og jeg er så glad for at den er der inne i meg og sparker, så jeg er absolutt ikke misfornøyd med sånn som det er, men jeg begynner jo å lure litt da siden jeg ikke hører annet enn at det er action fra dag en, folk kjenner liv veldig tidlig, og får mage veldig tidlig. Det virker bare som "alle andre" har propeller i magen, har fått stor mage allerede i uke 12 osv.
Tante Bassa Skrevet 19. februar 2008 #2 Skrevet 19. februar 2008 Dette er nok veldig individuelt. I mitt første svangerskap kjente jeg veldig lite liv og lå langt under kurven på fs-målene. (var hyppig på ul pga dette) Fikk ei frisk og fin jente. Denne gangen er det fullt kjør inne imagen omtrent hele døgnet...hehe. Magen er ikke veldig stor, ligger nok litt under gjennomsnittet. Ihvertfall når jeg sammenligner med bilder jeg ser her inne på BIM. Jeg er forresten 100% sm, så jeg er bare hjemme og slapper av. Men så lenge du kjenner liv hver dag, er nok alt i skjønneste orden. Kos deg med magen, og lykke til videre :-)
Maigutt08+aprilspire Skrevet 19. februar 2008 #4 Skrevet 19. februar 2008 Neida, du er ikke den eneste som ikke kjente liv og så gravid ut i uke 12... Jeg er i uke 27 nå, og det var først for to uker siden at en fremmed for første gang spurte om jeg var gravid. Når det gjelder liv i magen synes jeg det varierer fortsatt. Kjente første gang i uke 17, men det blir mer og kraftigere uke for uke. Virker ikke som noe jeg gjør påvirker, men kjenner sparkene bedre når jeg legger meg ned. Hender han er litt "propell" på kvelden, og av og til en eller to ganger ila dagen, men slett ikke hele døgnet! Han må jo sove av og til også!! Var hos legen min i dag og han sa at så lenge man kjenner 10 spark eller bevegelser ila dagen er det bra. Og da mener han vi skal telle hvert spark eller dult... Lykke til med resten av graviditeten!!
Anonym bruker Skrevet 19. februar 2008 #5 Skrevet 19. februar 2008 Jeg så ikke gravid ut i uke 12..! Jeg er i uke 19 nå, og om morgenen ser jeg egentlig ikke gravid ut, bare litt ekstra på magen - men blir selvfølgelig større på ettermiddagen/kvelden og da kan en se det dersom jeg har trang/tettsittende genser - men ikke nok til at noen hadde turt å spørre dersom de ikke visste.. Kunne like gjerne vært at jeg hadde et par kg ekstra på magen liksom.. Jeg har ikke kjent noe liv enda, men jeg har forliggende morkake, og da tar det nok litt lengre tid før jeg kjenner så mye. Det er jo veldig individuelt hvor aktive krabatene er - hovedregelen er vel at en skal kjenne liv hver dag etter uke 25, men langt fra alle ligger og sparker og turner hele dagen! Mange syns jo at aktivitetsnivået på den nyfødte ligner på det i fosterlivet - nivå av aktivitet og tid på døgnet, så sånn sett er det kanskje greit med en som er litt rolig tenker jeg, selv om det kanskje føles trygt å kjenne liv ofte?
Gjest Bjørnen Collargol*gravid* Skrevet 19. februar 2008 #6 Skrevet 19. februar 2008 Jeg er ikke så veldig mye i aktivitet, men jenta i magen er ganske aktiv. Spesielt etter at jeg har spist og når jeg skal legge meg. Dersom jeg har spist noe med sukker er det også ganske så viltert der inne :-) Noen har veldig aktive barn i magen, mens andre ikke har det. Min beste venninde hadde en veldig rolig baby i magen, men han er veldig propell nå:-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå