Gå til innhold

skal jeg begynne med lett melk eller h melk ?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

lett eller ekstra lett.

Skrevet

Vi gir også lett eller ekstra lett.

Skrevet

Signerer de over her. H-melk er vel bare nødvendig hvis du har et barn som virkelig TRENGER litt ekstra fett..

Skrevet

Før mente de at alle barn skulle ha h-melk, men nå sier de at de bør ha lett/ekstra lett.

Vi bruker lett eller ekstra lett.

Skrevet

Men hvorfor skal de smør på skiven men da ikke drikkeh-melk? Skjønner ikke...

Skrevet

Jeg har bare gitt H-melk til sønnen min på 1,5 år. Stor gutt, så det er vel egentlig mer riktig å gi lettmelk. Men jeg har tenkt at det er greit med H-melk, sånn for sikkerhetsskyld...: ) Har blitt en vane, så jeg har egentilg ikke tenkt noe særlig over det, før jeg leste denn tråden da...

Skrevet

Har fått beskjed på helsestasjonen om å gi h-melk, men gutten min er liten, halvannet år snart, og akkurat rundet ti kilo... Med barn som ikke sliter med å legge på seg anbefales som nevnt over lett eller ekstra lett melk...

Skrevet

Men, jeg tror nå egentlig ikke det er noe stor krise om man gir enten h-melk eller lett melk jeg da :-)

Skrevet

H- melk inneholder fett som er ikke så kunstig for kroppen. Bordmargarin som du bruker på skive inneholder planteoljer og gjør den sunnere. Kort forklart. Men hvis barnet trenger "ekstra" ernæring er det greit med H- melk kan jo bytte den til lettere alternativ når behovet til noe ekstra avtar...

Skrevet

Vi gir det vi har i kjøleskapet.Drikker lett melk, men bruker h- melk i matlaging så det varierer litt hva vi gir.

Skrevet

Nå får lillegutt lettmelk, men det likte han ikke til å begynne med. Han ville bare ha mme, så vi startet med å blande h-melk i denne og gradvis ble det mer melk og mindre mme. Etter en stund med h-melk, var det greit med lettmelk og:-)

Skrevet

Her får minsten h-melk og meierismør.Ingen magre ostetyper heller. Barn trenger fett! Det er ikke usunt for små barn å spise mye fett, de trenger det for at hjernen skal utvikle seg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...