Gå til innhold

Fjernet hormonspiral

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noen som har erfaring på hvor lang tid det tar på å få "tante rød" etter at man har tatt ut hormonspiral?

Jeg var hos legen og tok den ut for ca 3 uker siden og jeg har enda ikke fått mens (og jeg vet at jeg ikke er gravid).

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg tok ut spiralen 21. januar....fikk ikke mensen, men er gravid;-)

Skrevet

ej tok ut spiralen å blødde dagen etter eg tok den ut å ej regna den som mensen.4 uker etter fikk eg mensen ijen å atter 4 uker kom ny mens,men no e ej gravid

Skrevet

Takk for svar! ;-) Og jeg vil gjerne ha flere erfaringer!!

Huff, jeg venter sånn på tante rød jeg, for etter at jeg har fått den så har vi bestemt oss for å prøve å få en liten en til ;-) Grunner til at jeg venter på mens før prøving er at jeg har lest at det kan lønne seg (vet ikke sikkert om det stemmer da, for det står jo forskjellig overalt...).

Skrevet

hei:) Du kan like gjærne prøve med en gang! Man trenger ikke vente til etter første mens så lenhe man har hatt spiral.

Jeg fjernet min spiral mandag 11 feb, og blødde til torsdag og nå er vi i full gang med prøvinga:)

Sett igang med en gang du hvis du føler for det:)

klem

Skrevet

hm... har faktisk vurdert det Tempesta 1 pp, men visste ikke om det var lurt pga at jeg har lest en plass at det var best å få "renset" kroppen med en mens først. Sa legen din til deg at det var bare å prøve med en gang??

Skrevet

Gyn på sykehuset fjernet min spiral, og hun sa at etter en spiral er fjernet, er kroppen akkurat som om man ikke har brukt prevensjon i det hele tatt. Trenger ikke renses først:) Ja, jeg fikk klarsignal med en gang:)Heldigvis:p

Skrevet

Jeg tok ut hormonspiral 11. oktober, blødde litt i 2 dager og fikk mens 10 dager etterpå. Ble gravid 1 pp etter jeg fjernet spiralen. Du trenger ikke å vente på mens før du prøver å bli gravid, det fortalte de med hos gyn når jeg tok ut spiral.

Lykke til med prøvingen!!!

Gjest Lille jenta mi+spire!
Skrevet

Hos meg tok det 2 1/2 måned før jeg hadde normal syklus igjen...jeg hadde mensen annenhver uke i de 2 1/2 månedene..det var kipt...

Skrevet

JIPPI!!!!!!! (Det var jeg som skrev hovedinnlegget), og nå er jeg er så glad!!!! I dag fikk jeg Tante rød på besøk!!! Så nå føler jeg meg helt trygg på at kroppen er "renset" og i "drift" igjen etter hormonspiralen:-) Så nå kan vi forsøke å bli gravid !!!!!!! :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...