Gå til innhold

Hm...merkelig...

dollypopp *tvillinggravid*

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fikk beskjed av JM å ringe tilbake hvis ikke magesmertene ga seg da jeg var på kontroll i uke 13.

Nå har jeg hatt det konstant siden i går kveld og tenkte jeg skulle ringe nå da.Men de ba meg bare ringe fastlegen.....javel...det kommer jeg ikke til å gjøre for han liker jeg ikke noe særlig.

De skulle ringe meg opp igjen da,så får vi se.Er 15+0 i dag.

Synes ikke de var så veldig imøtekommende,gjorde jo bare som jeg fikk beskjed om jeg da men.

Kanskje bare jeg som krever litt mye.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

for d første så ville jeg hverfall byttet lege hvis du ikke liker han ..

for d andre så må du kjenne på kroppen din å lytte til den..er du bekymret så ville jeg nå ringt..

lykke til

Skrevet

Du har hatt beskjed av jordmor om å ringe dersom smertene ikke ga seg. Og det har de ikke gjort, sant? Fikk du snakke med henne i det hele tatt eller måtte du "forklare" deg til andre enn henne?

Jeg ville ringt tilbake og bedt om å få snakke med jordmor uten å oppgi grunnen til det jeg. De på kommunetorget har jo ikke nødvendigvis peiling på hvorfor du har vondt i magen.. Og de vet sikkert ikke at jordmor har bedt deg om å ringe hvis det ikke ga seg. Stå på ditt, jente! Du har all rett til å få snakke med jordmor uten å måtte legge ut om hvorfor til andre enn henne!!

Skrevet

Jeg snakket med JM,men ikke "min" JM...

Hun jeg snakket med lurte på hva jeg mente de kunne gjøre.....hallo??

Fikk beskjed om å ringe og det gjorde jeg.Kunne ringt for lenge siden for har hatt det mye i det siste,men har liksom ventet på at det skal gi seg.

Får se om de ringer tilbake da,hun skulle snakke med en annen først....

Skl bytte lege nå,må bare få svar på noen prøver til helsekortet,så er jeg ferdig der.Går uansett bare til JM.

Følte meg jo superteit når jeg ringte.....

Skrevet

Åh, leger osv som spør om hva du mener de kan gjøre altså! Jeg var på akutten en gang, med laaang henvisning fra fastlegen etter en arbeidsulykke, og det første legen sa var "hvorfor er du her? Hva vil du vi skal gjøre?" Jeg var der selvsagt fordi jeg hadde skadet meg, det gjorde vondt, og jeg ville at de skulle gjøre noe så det gjorde mindre vondt!

Og jeg antar du ville de skulle gjøre noe så du ble beroliget, og kanskje helst finne ut hva det var som gjorde at det var vondt. Men akkurat HVA de skal gjøre er vel jobben deres å finne ut av, jeg er ikke verken lege eller jm, og vet derfor ikke hvilke muligheter de har. Men det er jobben deres å ta vare på deg (meg, oss), og om vi er engstelige eller har vondt, anser jeg det som jobben deres å i det minste berolige oss.

Lykke til, det er de som er superteite, ikke du :-)

Skrevet

Tenk a.. Å bli sendt til legevakt eller lignende å få det slengt i trynet: "Hvorfor er du her? Og hva mener du at vi kan/skal gjrøe for deg?" Åh *GRRRR* Da skulle det vært artig å svare at "Jo... Jeg har skadet meg der og der, sånn og sånn. Jeg har vondt. Derfor er jeg her. Og jeg vil at du/dere skal gjøre noe med at jeg har vondt. Fiks meg!"

Jeg blir ordentlig provosert av at leger, jordmødre og egentlig alle profesjoner som skal kunne hjelpe kan spørre sånn. Selv om de sikkert uttaler seg sånn av gammel vane eller fordi det (i deres hode) gjør det enklere å finne ut av hva klienten/pasienten vil/trenger.

Skrevet

Jeg er ikke veldig bekymret egentlig,og ikke typen som ville ringt for alt og ingenting,men har jo ikke gjort dette før og når jm ber meg ringe om det ikke går over så ringer jeg...

Er 1,5 uke siden jeg var der og har hatt det av og på siden da.

Var vist fødsel på gang der så hu virka rimelig stressa...men det er da ikke mitt problem.Er de bare 2 på jobb der..?

Nå er jeg bare irritert...!!

Sånn skal ikke jeg behandle mine pasienter når den dag kommer,så har hvertfall lært noe...

Nå skal jeg hente dyna,brus og sjokkis...er sånn jeg pleier meg selv...hehe.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...