Gå til innhold

Jeg trenger råd fra dere!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har blitt bedt med til syden av svigerforeldrene mine i påsken..

Jeg har snakket med arbeidsgiver og sagt at jeg er bedt med på tur (ikke hvor) og fått klarsignal av henne.(om fri)

Har også forstått det som at den tryggeste tiden og fly for gravide er 2.trimester.

MEN : Jeg er 50% sykemeldt. (pga. lavt blodtrykk og svimmelhet.Sitter foran pc hele dagen og klarer ikke konsentrere meg så lenge av gangen.)

Er ellers i kjempe bra fysisk form.

Hva hadde dere gjort i denne situasjonen??

Er ikke hver dag man får tur til sydenb gratis,

men samvitigheten plager ..

Takknemlig for svar.

Videoannonse
Annonse
Gjest Bjørnen Collargol*gravid*
Skrevet

Er du i form så hvorfor ikke? Ta ferie den uka du siden det ikke er lov å reise til utlandet når man er gravid!

Skrevet

Kan ikke skjønne hvorfor du ikke kan dra på ferie? Du må si i fra på trygdekontoret at du skal på ferie i sykmeldingsperioden, tror jeg. Ellers er det da ingenting som sier at man ikke kan dra til syden og kose seg og slappe av fordi man er gravid og sykmeldt?¨

God tur!!

Skrevet

jeg hadde nok dratt.... men kanskje ringt jordmor og spurt henne om hvilke forhåndsregler man bør ta.... ta det som en rekreasjonstur, og ta vare på deg selv....

vet ikke om det er spesielle ting man må tenke på i syden når man er gravid.....

reis med god samvittighet du! :)

Skrevet

Hæ??

Det er lov å reise til utlandet når man er gravid!!??

Selv drar jeg til Gran Canaria i uke 26/27.

Det er jo bare å krysse av på sykemeldingen at man skal ha ferie og at man skal oppholde seg i utlandet.

Da har man alt på det rene!

God tur, din heldiggris! Ikke hver dag man får "kastet" en slik tur etter seg!!! Grip sjansen og nyt ferien!

Skrevet

Jeg ville hoert med legen hva han/hun synes om aa fly naar du har lavt blodtrykk og er svimmel. Hvis du faar klarsignal derfra er det ikke noe aa lure paa!

Skrevet

Du må jo høre med lege og jordmor ja.

Det er jo en grunn til at du er sykemeldt. Ikke ment å være streng nå jeg da, men jeg hadde ikke dratt.

Men jeg ser det nå utifra min situasjon:100% sykemeldt hele svangerskapet, og to senaborter bak meg før denne graviditeten.

Tror ikke jeg ville reist til syden uansett hvordan svangerskapet mitt hadde vært. Men så er jeg overengstelig og da for all slags mat, blodpropp, overoppheting osv.

Det er jo veldig mange gravide som reiser til syden , og det går helt fint.

Får du klarsignal for å reise så er det jo greit.

Skrevet

Jeg kan godt dra i stedet for deg altså ;-)

Nei, som de over her sier, så ville jeg hørt med lege/jm om det er greit å dra når du har lavt blodtrykk. Og så bør du jo si i fra til trygdekontoret at du reiser bort når du er sykemeldt. Da mister du vel sykepengene denne perioden, men de fleste kan vel leve med det. Mora mi klarte faktisk kunststykket å få en Danmarkstur til å bli regnet som rekreasjon etter en operasjon, så jeg er ganske sikker på at hun beholdt sykepengene (hvordan hun klarte dette lurer jeg fortsatt litt på, det var en helt vanlig ferietur som var bestilt før operasjonen, men trygdekontoret godtok at hun trengte å komme seg litt bort og slappe av etter komplikasjonene som oppsto). Jeg anbefaler ikke å satse alt på dette altså, uavhengig av sykepengene kan det jo være du også har godt av å komme deg litt bort og slappe av i godt, varmt vær.

God tur sier jeg bare :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...