Gå til innhold

Ang grøt for 1 gang.

Anbefalte innlegg

Skrevet

I dag er jenta mi 17 uker. Men hun blir ikke 4 mnd i dato før på lørdag. Men jeg har lysst å begynne med litt smaking av grøt nå.

Tenkte å begynne med maisgrøt fra nestle.

Hvor mangen skjeer kan hun få?

Skal det være en lunk i grøten eller kald?

Vann eller mme å drikke?

Ellers andre tips??

Jeg har ikke snakka med helsesøster. er det dumt av meg å begynne??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi begynte med grøt til lillegutten vår når han var 3,5mnd. Jeg håndpumpa ut ca 10ml morsmelk, og hadde i en barneskje med grøt (vi bruker maisgrøten fra nesle)

Tror det kan være lurt å ha den så tynn som mulig til å begynne med, og heller lage den tykkere med tiden:)

Først ammet jeg han, deretter fikk han den lille posjonen grøt, også ammet jeg han igjen..

Nå som vi gir han full posjon grøt, bruker jeg mme.. (Orker ikke å sitte å pumpe så mye).. Håper dette hjelper litt:)

Lykke til:)

Skrevet

Ok. takk for svar.

Jeg gir bare mme. Skal jeg gi litt først, så grøt så mme igjen?

Skrevet

Hvorfor begynne med grøt nå hvis det ikke er på grunn av et eller annet?

Jeg ser hvertfall ingen grunn til dette da de ikke trenger annet enn mm/mme til de er 6 mnd. Tarmene til så små tar litt tid og utvikle seg og derfor ville jeg nok venta og ikke gjort det bare fordi du har lyst.

Så klart har dere ammeproblemer, hun virker sulten og sover dårlig så kan det jo kanskje hjelpe. Uansett velger du selv og hvis du gjør det ville jeg gitt grøten på dagtid den første perioden så hun ikke får vondt i magen til kvelden/natten.

Lykke til

Skrevet

anonym nederst:

det anbefales faktisk å begynne med grøt å annen fast føde fra 4 mnd av når barnet bare får mme!

og fra 6 mnd dersom mm!

Skrevet

Javel, det har ikke jeg fått med meg. Men dette var ikke ment som et angrep. Var jo et spørsmål og som jeg valgte å svare på, utifra hva jeg ville gjort. Men selvsagt må alle gjøre som de vil, man kjenner sine barn best....

Skrevet

Anonym 09.52 her igjen. Hvorfor er det anbefalt da? Har nemlig et lite barn jeg og som har fått MME, men fikk ikke høre om denne anbefalingen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...