Ballongmage Skrevet 19. februar 2008 #1 Skrevet 19. februar 2008 Før det blir for mange til at en greier å følge opp? Jeg har nå bare en, men kunne tenkt meg iallefall en til. Så kanskje et fosterbarn, men kanskje jeg fortsatt har lyst på et biologisk? Da blir det 4..! Blir det nok tid til alle? Hvordan får dere hverdagen til å gå rundt? Er barna veldig veloppdragne og hjelper til med oppgaver i huset osv?
Sjefsmegga Skrevet 19. februar 2008 #2 Skrevet 19. februar 2008 Jeg har satt grensa på 5barn på meg selv i hvertfall( har 3 barn nå), for noen er 1 barn nok ,andre har overskudd til 10 barn.. Det man skal huske litt på er at med flere barn og litt spredning i alder så blir de eldste også en ressurs, for store barn har ikke vondt av å ha litt ansvar og plikter, feilen i dag er at alt for mange barn ikke har noe ansvar eller plikter.
Ballongmage Skrevet 19. februar 2008 Forfatter #3 Skrevet 19. februar 2008 Går det greit med 3,ikke mye stress? Redd det skal gå ut over alle barna at det blir for lite tid til hver av dem. Men ser for meg at hvis en har gode rutiner så går det greit? skal de være med på fritidsaktiviteter så ha alle på samme dag,gjøre lekser samtidig,hjelpe til med rydding av rommet osv ha system på klær osv
Gjest Skrevet 19. februar 2008 #4 Skrevet 19. februar 2008 Vi har 3 små barn og er delvis åpen for muligheten til en til selv om vi tviler på det blir flere. Jeg vet at det vil bli noe annet når de blir større med tanke på oppfølging, men jeg tror det vil gå greit, man må bare sette andre grenser enn de med 1-2 barn :-) Barna våres er stort sett veloppdragne hos andre og de er veldig flinke til å hjelpe til hjemme og klare seg selv forløpig og det kommer vi til å fortsette med å kreve av dem, synes det er helt nødvendig med mange barn at alle barna deltar etter alder og evne på oppgavene som er i et hus og får større og større ansvar for seg selv. Det er noen dager jeg føler tiden ikke strekker helt til slik jeg skulle ønske, men tenker også at de har hverandreog tiden i hverandre. Ok, så kan ikke jeg lese 4 bøker for hver av dem, men 3 åringen og 5 åringe kan sitte klistret sammen i sofaenog blai en bok sammen og "lese"den og diskutere den og få like mye utbytte av det som om jeg skulle lest for dem. Så det går seg nok til skal du se :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå