Gå til innhold

kommer jeg til å klare meg. pls jenter svar

Anbefalte innlegg

Skrevet

Av div. grunner, vurderer jeg å gå fra min mann og far til våre 2 jenter. Vi har hatt det ikke så greit i 3-4 år, men nå tenker jeg at nok er nok.

Uansett, jeg lurer på om jeg kommer til å klare meg økonomisk med jentene.

Jeg må sikkert kjøpe en leilighet. Har ingen egenandel.

I inntekt ( jeg jobber som nattvakt spl. 50 % m / ekstra ) så jeg kommer til å ha ca. 12000 i inntekt netto ( 50 %) + BT 2800 + BB ca. 3000. Det blir jo ca. 18 000. Men jeg tror nok at jeg kommer til å ende på 20-21000 med ekstra vakter. Kommer ikke til å få KS, da jeg har søkt om barnehage 60 % fra høsten og da går det som kommer av KS og utg. til barnehage opp i opp. Kommer ikke til å søke om OS, da jeg gjerne vil spare OS-tiden til senere, hvis mulig. for uansett, er det jo ikke mye jeg får. kanskje rundt regnet 1000-1500.

Men jeg vet jo ikke hvordan utg. blir når man er alene om å betale de. Hvor mye har dere i alle utg. Hva slags utg. har dere ( i tilfelle det er utg.poster jeg helt har glemt om.

Jeg er ikke noen storforbruker av ting. Jeg kjøper ting på tilbud, altså klær til ungene og meg, Jeg fryser grønnsaker/kjøtt o.l. som er kjøpt på tilbud. Bruker mer på kos til ungene enn meg, jeg verken røyker el. drikker ( så der er jo litt spart ) Ikke er jeg en sånn type som skal ut i helgene og sånt.

Men klarer jeg meg for det, eller skal jeg bare bli i det elendige ekteskapet.

Ihvertfall har jeg regnet ut at boutg blir på ca. 10 000 ( lån,renter,husleie)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Se tråden under her - samlet sammen endel.

Ellers vil jeg si at en alltids klarer seg. Og om ekteskapet skranter og er så dårlig så syntes jeg overhode ikke du skal bli fordi du er redd det blir tøft økonomisk. Kanskje blir en nødt til å leie bolig i stede for å eie. Litt avhengig av hvor i landet du bor, hvor stort lån du kan få og hvor mye du kan bemanne.

Jeg har av utgifter pr mnd. : internett 500kr, mobil 1000kr, husleie 6000kr, forsikringer bil/uføre/reise/barne/innbo/ 3000kr, Forløpig er jeg hjemme i permisjon, men fra høsten av vil jeg ha 2500kr i bhg utgifter/mnd, ellers så er det mat,klær,bleier,bensin.

sikkert glemt noe.

Har ca 18 000 utbetalt i mnd og klarer meg helt fint. Sparer også halve barnetrygden hver mnd.

Lever ikke fett, men klarer meg takket være god økonomisk planlegging. Har heller ingen egenandel og får ikke lån til bolig, så derfor leier jeg...

Skrevet

Jeg jobber ikke men har uføretrygd, rundt 11-13 tusen utbetalt avhengig av hvor mange virkedager måneden har, i tillegg til den får jeg forsørgertillegg siden jeg er uføretrygdet alenemor, dette er på ca 2 tusen, får dobbel barnetrygd på 2000, bidragsforskudd på 1 tusen og redusert OS på ca 3300. Høres jo mye ut men når jeg satte opp budsjett så sitter jeg igjen med 2000 til lommepenger,buss,vaskemiddel,såpe,tannkrem og alle sånne ting man trenger etter faste utgifter og matpenger og utgifter på alt av mat og bleier til lille. Så jeg klarer jo meg fint men har også noe mere inntekt enn andre alenemødre som ikke jobber pga uføretrygden og forsørgertilegget.

Jeg leier leilighet, betaler 5000 i leie og det er jo kjekt hadde det ikke vært for at den er så stor og dårlig isolert at jeg faktisk betaler minst 2000 i strøm i måneden når jeg kun bruker en ovn på stua og ellers ikke ovn på noen av de andre rommene.. synes det er dyrt så om man har billigere strømutgifter sparer man inn på det, betaler også på studielån, mobil, data på nedbetaling og diverse andre småregninger...

Ja uansett det går ca akkurat rundt med alle utgiftene så jeg skal vel ikke klage, du kommer nok til å klare deg du også, det blir kanskje litt trang inntekt men man lærer å få det til å strekke til selv om noen goder må skrenkes inn (som varme på alle rom hehe) :)

Skrevet

Husk at det ikke er sikkert at du blir sittende med omsorgen for jentene, du og faren stiller jo likt når det gjelder det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...