Gjest Skrevet 19. februar 2008 #1 Skrevet 19. februar 2008 Tenker på barneklær, bukser, forklekjoler, anorakk, etc. Ser det rart ut, eller er det kult med litt annerledes klær ? Jeg selv synes det er gøy å lage noe selv, og at han har noe man ikke får på H&M - artig å høre andres oppfatning. Holder på å sy til minstemann, noe ala "Luddeklær" (som er en egen bedrift). Sånne selebukser med artige detaljer, og litt retro snitt, og gjerne tilhørende hette anorakk og lue. Jeg nikoser meg på syloftet mitt om dagen jeg .
___ Skrevet 19. februar 2008 #2 Skrevet 19. februar 2008 Veldig fint hvis du kan sy. Hvis jeg hadde forsøkt ville det ikke blitt bra. Når ungene blir litt større blir det kansje værre. Er ikke sikkert hjemmelaget er poppulært da, om det er aldri så fint.
petite fleur Skrevet 19. februar 2008 #3 Skrevet 19. februar 2008 Hvis man kan sy er det jo råtøft, artig å ha unike klær. Men som Poamin sier, når ungene kommer i en viss alder vil de jo se ut som alle andre ;-) Jeg kan knapt sy i en knapp ;-(
Konsulent surrehue+3 med tut Skrevet 19. februar 2008 #4 Skrevet 19. februar 2008 Skulle ønske jeg kunne sy...Mye arti man kan produsere selv=)
Gjest Skrevet 19. februar 2008 #5 Skrevet 19. februar 2008 Det blir til minstemann, han er bare 1 mnd gammel - og kan ikke protestere. For storebror på 4 år er nok toget gått for hjemmesydd, men han hadde litt når han var mindre. :-) Med en god symaskin og riktig verktøy er det ikke vanskelig å få det fint. Det er bare å hive seg rundt og prøve.
sesamfrø Skrevet 19. februar 2008 #6 Skrevet 19. februar 2008 Så flink du er! Tror barna kan syns hjemmesydde klær er kult, uansett alder, så lenge klærne har tidsriktig snitt. Selv en 15 åring kan bli glad for å stikke seg litt ut i mengden, tror jeg;-)
Anne-B. Skrevet 19. februar 2008 #7 Skrevet 19. februar 2008 Hehe,ute etter litt skryt nå? Jeg syr klær selv, jeg og. Folk blir så imponerte, atte. Så lenge det er ordentlig arbeid, så ser man jo ikke forskjell på hjemme- og butikksydd, syns jeg.
Gjest Skrevet 19. februar 2008 #8 Skrevet 19. februar 2008 Det er jo ordentlig arbeid, men de ser hjemmesydde ut, i og med at snittet er litt 70 talls :-) Blir skikkelig nostalgisk, og har funnet frem noen klær mamma sydde da vi var små -og bruker dem som mal. Retro look er jo så "in" nå, men jeg vet også at en del ikke kan fordra den typen klær - hjemmesydd eller bortesydd, hehe.
Sessa ruger igjen... Skrevet 19. februar 2008 #9 Skrevet 19. februar 2008 jeg har veldig lyst til å sy klær til frøkna og til lillebror når han kommer. Er vel i grunnen bare å kaste seg ut i det, men gruer meg litt så foreløpig blir det med drømmen om å gjøre det. Fikk symaskin til jul så jeg har i hvertfall det på plass. Kan ikke sy så kommer til å lære underveis. Håper jeg får ånden over meg en dag!
Odine! Skrevet 19. februar 2008 #10 Skrevet 19. februar 2008 Hvis man kan sy, blir det kjempefint! Men det blir vel ikke egentlig noe billigere? Heller dyrere?
Gjest Skrevet 19. februar 2008 #11 Skrevet 19. februar 2008 Jeg elsker hjemmesydd tøy og er så heldig at jeg har en svigermor som er knallflink! Men siden hun bor langt unna har jeg også handlet litt på smilegris.no som selger hjemmesydd tøy til småttiser. De har mye lekkert! Jeg husker at jeg fikk ei horribel olabukse av mamma som jeg nektet å bruke i 5 klasse, da tok hun symaskinen og sydde lapper her og der og sånt, og plutselig var den kjempetøff (synes jeg selv, resten av skolen var neppe enig siden jeg ikke blie noe mindre mobbeoffer av det, men de hadde nok mobet meg uansett om det var D&G jeg hadde på meg:p)
camilla^ Skrevet 19. februar 2008 #12 Skrevet 19. februar 2008 Min mor har sydd mange kjoler til ungene, endel bukser har de også fått. Hu eldste på 5 syns ikke noe om buksene (men hun liker så og si ingenting heller) men hu på 3 er storfornøyd. Hu eldste er veldig fornøyd med det tøyet jeg har lappet, og sydd ting på for å sjule flekker som ikek går bort osv. Hun fikk genser med masse lapper på, samt navnet sitt. DET var stas det. Så stas at lillesøster måtte også ha. De har også endel anorakker, og tilsvarende bukser. Strikket tøy har de i hauger og storfornøyde. De ønsker seg slikt selv til bursdager. husker jeg selv likte hjemmesydde ting da jeg var liten, og liker det enda. Selv min søster begynte å like det på ungdomskolen. For da kunne hun få mamma til å sy akkurat det hun hadde lyst på. (og hun var veldig merke, merke jente)
Anne-B. Skrevet 19. februar 2008 #13 Skrevet 19. februar 2008 Jeg syns det er gøy med hjemmesydd. Syr til meg og jentene, herreklær har jeg ikke prøvd på enda. Selv om tøy er dyrt, så er det stas bare å vite at det er jeg som har lagd dem.
Veldig_lykkelig_mamma Skrevet 19. februar 2008 #14 Skrevet 19. februar 2008 Hjemme sydde klær o.l er kjempe tøft om man kan sy. Lykke til
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå