alvam Skrevet 19. februar 2008 #1 Skrevet 19. februar 2008 Jeg er så nervøs nå - skal til dagkirurgi i morgen (operasjon i endetarm). Har ikke funnet ut så mye om hva jeg kan forvente meg. Er det vondt med spinalbedøvelse? Ubehagelig å ligge der når en blir operert? Er det veldig ubehagelig etterpå? Hvor lenge ca? Noen gode tips som kan hjelpe situasjonen?
Stor_smil Skrevet 19. februar 2008 #2 Skrevet 19. februar 2008 Du vil nok få grundig informasjon før inngrepet i morgen! Det er ikke vondt med spinalbedøvelse. Du vil gjerne kjenne stikket fra lokalbedøvelsen. Det er kankje litt ubehagelig og vondt, men straks spinalbedøvelsen begynner å virke, så kjenner du ingenting. Jeg vet desverre ikke noe om hvor ubehagelig/behagelig det er å ligge der du blir operert, fordi de pasientene jeg er borti er som regel i narkose under alle ingrep. Du får vel respept på noe smertestillende du kan ta i etterkant, også får du sørge for å ha avlasting til barn, slik at du får hvilt deg og kommet deg til hektene igjen etterpå. Jeg vet ikke helt hvilket inngrep du skal gjøre, men jeg regner med at alle inngrep uten innleggelse ikke byr på de verste postoperative plagene! Lykke til
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå