Anonym bruker Skrevet 19. februar 2008 #1 Skrevet 19. februar 2008 vi sliter veldig økonomisk.... kan aldri unne oss noe som helst, og forelskelsen er borte! vi er nesten bare venner. gode venner! men vi har to små barn sammen, så vi har det veldig bra på den måten! Men som alene mor får man en del penger? vi kunne liksom bodd slik, fordi vi er bare gode "venner". Har noen det på samme måte? bodd fra hverandre, slik at man fikk mer penger? dette med økonomien går på nervene, og det går da uttover humøret! noen som har noe syn på hvordan det da blir for barna? hva om moren hadde dem, og faren hadde dem annen hver helg og noen dager i uken? Vi er veldig fine venner, så da hadde vi fortsatt kontakten, funnet på ting, bare at vi bodde hver for oss? hvilken støtte kan man få? det hadde kanskje hjulpet på kjærligheten også?er krise! Må ha svar fort!!!!!!
Anonym bruker Skrevet 19. februar 2008 #2 Skrevet 19. februar 2008 det du snakker på her er å jukse systemet.det er litt kjedelig å bli oppdaget av nav pga dere ikke har nok penger.dere kan ikke leve i ekteskapelig forhold sies det i reglene
Anonym bruker Skrevet 19. februar 2008 #3 Skrevet 19. februar 2008 Etter få mnd slik har dere nådd taket for ubetinget fengsel når dere blir oppdaget. Blir i tillegg barnevernsak da dere ikke kan ta dere av barna mens dere soner slik fengselsystemet er i Norge Lykke til !
Anonym bruker Skrevet 20. februar 2008 #4 Skrevet 20. februar 2008 kom kanskje litt feil fram... var ikke helt sånn jeg mente! men takk for svar alikavell=)
Anonym bruker Skrevet 20. februar 2008 #5 Skrevet 20. februar 2008 Eh, for noen svar du fikk! Du snakker om å bo hver for seg, og være venner. Det er jo ikke å jukse systemet! Da blir dere aleneforeldre som samarbeider. Om dere skulle finne kjærligheten igjen på et senere tidspunkt, er jo det bare hyggelig. Da flytter dere sikkert sammen igjen også.
Anonym bruker Skrevet 20. februar 2008 #6 Skrevet 20. februar 2008 Nemlig, jeg skjønte heller ikke de svarene om å snylte på systemet, fengsel, barnevern osv... Kjære HI; av og til er det ikke til det beste for barna at foreldrene fortsetter å bo sammen for en hver pris. Dersom dere tror å bo hver for dere en stund blir til det beste for dere, er dette noe som kan gjøres. Ring NAV kundestøtte og forklar at dere vurderer å gå fra hverandre, og at du lurer på hvilke støtteordninger du vil kunne gå. Men er usikker på hvordan dette blir i forhold til å være aleneforsørger..for det blir du jo heller ikke, med bidrag og støtte fra far..
Anonym bruker Skrevet 20. februar 2008 #7 Skrevet 20. februar 2008 takk:) må si jeg fikk litt mer ut av de to siste kommentarene:) skal ikke prøve å snylte på noe som helst! enste jeg vill er at vi skal få et bedre forhold... nå sliter vi med økonomien, og krangler mye! om vi bor hver for oss, blir kanskje økonomien bedre, pluss at barna slipper å høre på kjefting.... Må vell gå ann å bo hver for oss, og ha et godt samarbeid... kan jo være at vi kan flytte sammen igjen senere, og få det veldig bra!?! MED bedre økonomi:):) noen som har vært oppi det samme?
lab79 Skrevet 20. februar 2008 #8 Skrevet 20. februar 2008 skal du få støtte som enslig forsørger så kan du ikke være kjæreste eller bo sammen med bf!! å flytte fra hverandre men fortsette forholdet blir trygdesvindel!! Du skrev gode "venner" i ditt første innlegg, og det antyder at det ikke er venner dere kommer til å være... Vil du ha bedre økonomi? hva med å jobbe mer? Mener ikke å være frekk, men det virker litt naivt det du skriver.
Anonym bruker Skrevet 20. februar 2008 #9 Skrevet 20. februar 2008 oki, men jobbe mer kan jeg ikke... har allerede to jobber, og jobber ræva av meg! jobber ca70 timer i mnd på ekstra jobben... pluss fast stilling et annet sted! noen som veit om noe vi kan søke om da? fikk bolig støtte i fjor, men i år fikk vi ikke!
Anonym bruker Skrevet 20. februar 2008 #10 Skrevet 20. februar 2008 Skjønner ikke helt greia jeg da... Har du ikke jobb? Jeg er alenemor og har muligheten til å få 93 kroner i måneden i trygd. 93 KRONER! (noe jeg selvfølgelig ikke søker om å få). Jeg har full jobb siden jeg liker å forsørge meg selv og ikke leve av staten. Merkelig hvordan noen tror at alenemødre får alt mulig. Penger får du på sosialkontoret også! Om du ikke har jobb.
Anonym bruker Skrevet 20. februar 2008 #11 Skrevet 20. februar 2008 Hva er egentlig grunnen til at dere har så dårlig råd? Med en mann i full jobb, og i tillegg jobber du trolig mer enn hva godt er. Sett fra et økonomisk persepktiv så burde dere egentlig ikke slite. Hvis dere velger å bo hver for dere, så betyr jo dette at dere må ha to bosteder istedet for ett. Dere må begge ha plass nok til ungene, så dere kommer til å få økte boutgifter. I tillegg vil mannen din miste barnetrygdinntekten dere har nå, og istedet få bidragsplikt. For han vil situasjonen forverres betraktelig. For din egen del så vil de ekstra inntektene dine trolig gå inn i sluket som vil bestå av husleieutgifter, økte matutgifter og ikke minst vil det være din oppgave å betale for oppholdsavgiften for barnehage/dagmamma/SFO. Det er mulig du vil ha krav på bostøtte. I tillegg til dette vil du ha krav på noe ekstra barnetrygd, skatteklasse 2 (dette utgjør en ekstra tusenlapp utbetalt i måneden) og støtte til barnetilsyn (64% av de faktiske kostnadene). Har dere regnet på dette på en ordentlig måte, eller er det bare synsing ennå? Hvordan tenker dere å ordne dette praktisk?
Anonym bruker Skrevet 20. februar 2008 #12 Skrevet 20. februar 2008 Dere virker veeldig lite gjennomtenkte synes jeg. Burde ihvertfall ikke få flere unbger opp i alt dette!
Gjest marie-s Skrevet 20. februar 2008 #14 Skrevet 20. februar 2008 Det der var et veldig fornuftig og reelt innlegg, jeg er alene med barn og vet hva jeg snakker om. Den overgangstønaden du eventuelt ville fått vil bli redusert i forhold til inntekten din. Dere burde heller sette dere ned å se på hva dere bruker penger på og om det er noen plasser dere kan spare inn noe.
Anonym bruker Skrevet 21. februar 2008 #15 Skrevet 21. februar 2008 så utrolig mange dumme folk det er her inne! grunnen til at han/ho skrev dette innlegget er for å få svar på noe eller hjelp! eneste folk driver med er jo å rakke ned på ting!!! skjønner dere har lite å gjøre, når dere må snakke piss i istede for å komme med noen gode råd.... kan dessverre ikke hjelpe med dette, har ikke vært oppi samme situasjon! lykke til!
Anonym bruker Skrevet 21. februar 2008 #16 Skrevet 21. februar 2008 Har du lest alle innleggene her inne da? Det virker nemlig ikke sånn. Jeg prøvde å si noe om økonomien, men har ikke fått noen tilbakemelding fra trådstarter ennå. Jeg tror de bør gå til økonomisk rådgivning (hvis dette er en mulighet) eller få noen til å gå gjennom finanensene. Jeg er både økonomikonsulent og aleneforsørger, så jeg vet i veldig stor grad hva jeg snakker om.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå