Gå til innhold

Flere med baby på 10 mnd som er usannsynlig slitne?

Anbefalte innlegg

Skrevet

snuppa blir 1 år 1 april. snart 11 mnd nå. og veldig aktiv samt at tennene kom først nå og da kommer alle på en gang. hun er endel plaget av det.

er gravid og har termin 1 mai pluss 3 hunder og en katt.

har en kjempeflink samboer som virkelig har skjønt det at han må hjelpe til etter at jeg rett og slett brøt sammen. er så sliten hele tiden. føler at jeg ikke gjør annet enn å passe på vesla(nekter totalt lekegrind osv) og ta meg av alle andre enn meg selv. blir dårlig med nattesøvn også nå som jeg er i 31 uke men lille jenta vår sover natta igjennom heldigvis.

rekker så vidt å dusje og spise selv. har jo en hel enebolig å ta meg av også. sambo jommer fra 07-18(eller er borte i dette tidsrommet da) vi deler på legging og alt men alikevel er jeg så sliten og deprimert. jeg er ei dame som vanligvis klarer ALT eller jeg liker å tro det da. er så frustrerende å føle at man ikke strekker til... skulle gjerne vært nydusjet og fresh når gubben kommer fra jobb..tilogmed ha lyst på sex.. uff syter jeg nå?

vet jo at dette er vanlig..og at andre har mannfolk som ikke hjelper til osv.

noen råd for å sysselsette min 10 mnd?? er masse ute og sånn med hundene. og vi leser og leker og ja alt mulig men hun skal jo ha oppmerksomhet HELE tiden...

flere??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei! Har egentlig ikke noen råd til deg men tenker at du må være ei jerndame! Lille her er 8 mnd, aktiv han også, og jeg er sliten når kvelden kommer men jeg er IKKE gravid i 31 uke med nr to. Kan noen hjelpe deg med husarbeidet da? Evt ta med lillejenta på tur så du kan få slappet av (eller vasket om det er foretrukket)

Ikke slit deg ut! Klemmer!

Skrevet

Kan ikke akkurat si jeg har det som deg, men ville gjerne svare deg likevel. For ikke rart du er sliten!! Du er jo gravid jenta mi! (Og det var jammen tett :-)) Og med 3 hunder og en liten baby i sin mest slitsomme alder er det jommen ikke rart! Vet ikke hvordan jeg kan hjelpe deg, men har du ikke familie eller venner som kan gi deg en hjelpende hånd? Noen ganger er det mest modige du kan gjøre å be om hjelp - ikke minst med tanke på babyen du bærer :-)

Av ren nysgjerrighet; hva slags hunder har du? (er veldig hunde-gal...hehe)

Skrevet

Du, du hadde ikke vært menneske hvis du ikke hadde vært sliten!

Jeg har selv sønn som snart er 11 mnd, er gravid med termin i august, har mann som pendler og jeg faller om kl 19 når pjokken har lagt seg. I tillegg holder vi på å flytte så har vært noen skikkelig slitsomme uker med oppussing, pakking, vasking osv osv osv.

Å få hjelp er et must, når vi flytter vil jeg ha vaskehjelp, om ikke hver uke så 1 gang i mnd. Har ryggproblemer før og under graviditet så nekter å ofre helsen for å holde huset i stand.

Jeg er vanligvis type jernkvinnen som takler alt uten hjelp men nå har jeg sagt rett ut til venner og familie at jeg trenger hjelp! Så mine foreldre har stilt opp og hjulpet med flytting, vasking osv. Svigermor har hjulpet til med mye barnepass. Venner kommer på besøk og gir oss avlastning. I tillegg så merker jeg at selv hvor tøft det er så hjelper det å komme seg ut. Spesielt med aktiv gutt på 11 mnd så trenger han mer stimuli enn sliten mamma hjemme. Vi går i åpen barnehage, kafe og har playdates hjemme og hos andre flere ganger i uken. Et ork å komme seg ut av huset når man helst har lyst til å legge seg men både jeg og pjokken har godt av det. Han blir sliten og er mer fornøyd på ettermiddagen og jeg får energi av å være med andre.

Jeg har også en fantastisk mann som stiller opp 110%. Han pendler og det første han gjør når han kommer hjem for uken er å vaske kjøkken/bad, ordne og rydde. I tillegg tar han pjokken de nettene han er hjemme og går på turer så jeg kan slappe av osv osv. Tror virkelig ikke mannen din forventer at du skal stå fresh og sengeklar når han kommer hjem, tipper han er kjempestolt over at du fikser det så bra du kan og at du har gitt ham en skjønn datter og en til på vei.

Håper du har et nettverk rundt deg som kan stille litt opp, ønsker du virkelig en romantisk kveld med mannen din så få barnevakt en kveld. Slike pusterom er underverker for forholdet.

Lykke til!

Skrevet

tusen takk jenter!!! fikk tårer her jeg nå,, godt å høre at det er lov å være sliten. virker nemlig ikke sånn hos familie osv.. mamma hadde det sååååååå tungt når vi barna var små osv får jeg høre.mye mye væ

nei vi har lite barnevakt. hatt det 2 ganger på 11 mnd. burde være flinkere til å be om hjelp men alle er så opptatt med sitt. min familie er totalt fraværende mens sambo sin i alle fall kommer på besøk.

heldigc ; vi har engelsk staffordshire bull terrier.

og ja jeg SKAL få til barnevakt en kveld så det bare blir oss 2!

sambo er 4 år yngre(22 år.) så kanskje det er litt derfor jeg føler jeg må ta meg godt ut osv.. hehe jaja sånn er jo livet.

tusen hjertelig takk for svar. reddet virkelig denne dagen

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...