Solitude Skrevet 19. februar 2008 #1 Skrevet 19. februar 2008 å få fri pga planleggingsdager, skolestart, påskefrokost, julefrokost, lusiafeiringer og slike ting i barnehage/skole ? Blir jo endel når man har 3 barn... nervøs for å bli sett på som vanskelig arbeidstaker i nye jobben. Har jo jobbet deltid i mange år og heldigvis så har disse dagene ofte vært på en fridag så det har ikke vært noe problem.
Renate77 ♥med gutt og jente♥ Skrevet 19. februar 2008 #2 Skrevet 19. februar 2008 Skolestart får man fri til.Resten er bare en glemmesak for min del ihvertfall. Er lærer...
Sivalur Skrevet 19. februar 2008 #3 Skrevet 19. februar 2008 Har veldig fleksibel arbeidstid, så regner med det skal gå greit å få med seg de tingene der. Men da må jeg jo jobbe ekstra noen andre dager, og ta avspasering når det er f.eks påskefrokost.
Kakeåndsen Skrevet 19. februar 2008 #4 Skrevet 19. februar 2008 Jeg har flexitid og generelt fritt på jobben. Jobber uansett veldig mye i perioder, så det lar seg som regel ordne.
Gjest Skrevet 19. februar 2008 #5 Skrevet 19. februar 2008 Som lærer så kan jeg bare glemme alt sånt... Bortsett fra skolestart, da har jeg faktisk rett på fri fra jobben.
little old lady hoo Skrevet 19. februar 2008 #6 Skrevet 19. februar 2008 Jeg har flexitid, og bruker det på frokoster og kafèer ifm skole/barnehage. Jeg søker også om velferdspermisjoner når det er aktuelt, og bruker feriedager om jeg må. Alle slike koselige feiringer må jeg bruke flex på, og det kan faktisk bli svært mye. I oktober var det to FN kafèer, fremførelser av sanger for foreldre, foreldrefrokost og planleggingsdag. Da ble det mye.
Odine! Skrevet 19. februar 2008 #7 Skrevet 19. februar 2008 Nei, jeg ber om ferie i god tid disse dagene. Jeg håper, når det kommer flere barn, at planleggingsdager tildels vil sammenfalle. Dessuten kan pappaen være hjemme ca halvparten av disse dagene. De bør forstå at du ikke tar disse dagene fri for å være vanskelig.
Korse76♥ Skrevet 19. februar 2008 #8 Skrevet 19. februar 2008 Jeg har prioritert hva som har vært mest viktig, i perioder kan det passe dårlig å være borte fra jobb. Men om jeg sier i fra et par ukers tid i forveien får jeg fri til planleggingsdager osv. De andre greiene har jeg ikke prioritert like ofte.
___ Skrevet 19. februar 2008 #9 Skrevet 19. februar 2008 I vinterhalvåret går det fint for meg, men om sommeren overlater jeg alt sånt til mannen. Da er det ofte alt for travelt på min jobb til å ta seg fri.
Salat Skrevet 19. februar 2008 #10 Skrevet 19. februar 2008 Mannen min får/tar seg alltid fri til slike ting. Jeg er student, så jeg kommer også alltid.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå