Solitude Skrevet 19. februar 2008 #1 Skrevet 19. februar 2008 å få fri pga planleggingsdager, skolestart, påskefrokost, julefrokost, lusiafeiringer og slike ting i barnehage/skole ? Blir jo endel når man har 3 barn... nervøs for å bli sett på som vanskelig arbeidstaker i nye jobben. Har jo jobbet deltid i mange år og heldigvis så har disse dagene ofte vært på en fridag så det har ikke vært noe problem.
Solitude Skrevet 19. februar 2008 Forfatter #2 Skrevet 19. februar 2008 Ikke akkurat noe å krangle om dette her.. haha
supergyda Skrevet 19. februar 2008 #3 Skrevet 19. februar 2008 Til planleggingsdager må jeg ta ut ferie, til barnehagetilvenning og skolestart får jeg velferdspermisjon. Alle andre ting må tilpasses slik at det ikke går utover pålagte arbeidsoppgaver. Både jeg og mannen har ganske fleksibel arbeidssituasjon, så vi har til nå alltid klart å ordne oss slik at minst en av oss er til stede på foreldrefrokoster og slike ting.
Gjest Skrevet 19. februar 2008 #4 Skrevet 19. februar 2008 Har bare et barn (to om noen uker) enda, så det er mulig det blir verre etterhvert, men så langt har det ikke vært noe problem. Mannen har fleksitid, og jeg har veeeldig fleksible arbeidstider (det eneste jeg ikke kan komme meg unna er faste forelesningstider). Ser for meg det er vanskeligere hvis begge har veldig fast arbeidstid, eller om man er alene. Hvis du er gift/samboer, så er det vel ikke en selvfølge at det alltid er du som skal stille på alt sånt?
___ Skrevet 19. februar 2008 #5 Skrevet 19. februar 2008 Man kan jo ikke akkurat forvente å få fri med lønn til sånne ting, men de fleste arbeidsgivere forsøker vel å legge tilrette for avspasering, forskjøvet arbeidsdag, bytte av vakter ol for at flest mulig skal få vært med på sånne ting. Det er ikke bestandig det lar seg gjøre, men alle trenger jo ikke være med på alt heller. Planleggingsdager ol vet man om i god tid. Da er det som regel ikke noe problem å ta ut ferie den dagen.
Stina <3 Skrevet 19. februar 2008 #6 Skrevet 19. februar 2008 eg får fri me lønn når de e planleggingsdag. så heldi e eg:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå