Gå til innhold

Sliter med diare`... Og forstoppelse, om en annen...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen andre? Kjenner det raser i tarmene i dag, mens i går var det nærmest umulig å få ut en dritt (i ordets rette forstand :o)

Slitsomt. Har hatt vondt i magen i hele dag og :(

Har slitt med dette siste 2 ukene. Er 22 uker på vei. Noe som hjelper på diare?

NN på denne ja ...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hmm.. har mest hatt treg mage.. de gangene magen har vært løs har vært pga ting jeg har spist som jeg ikke tåler, som f eks kokt melk, frityrstektmat osv.. det er bare nå i svangerskaper du har opplevd det? hvis ikke kan det være noe mat du reagerer på.. men noe som hjelper mot diare, er noe som binder magen, som loff, pære osv..

fant denne linken..

http://forum.kvinneguiden.no/lofiversion/index.php/t310284.html

håper der hjelper

Skrevet

Kan man få diare og mageproblemer av å ha problemer i forholdet sitt? Har hatt problemer i to uker, det samsvarer med lengden på diareen...

Vet ikke om det er ting jeg ikke tåler. Har spist det samme som jeg gjør ellers, tror jeg. Hvertfall ikke spist noe "nytt".

Skrevet

er være nervøs kan jo ofte gå utover magen.. så skal ikke se bort i fra at det kan problmer i forholdet deres som forårsaker dette... prøve å få ordnet opp dere imellom, så skal nok du bli bra igjen i magen :)

Skrevet

Hei. Jeg har det også sånn... Nå om dagen er det full stopp... for noen uker siden var det helt omvendt.. Spørs nok mye på hva man spiser... Selv om jeg føler at jeg spiser sånn ca det samme.. Har kuttet ut litt på lakrisen de siste ukene.. det har kanskje noe å si...;) har hatt helt pica på lakris!

Skrevet

Det viktigste du kan gjøre er å drikke masse. Når man har diare klarer ikke kroppen å ta opp like mye væske som normalt og da er det viktig å drikke mer enn vanlig. Når man har forstoppelse er det også viktig å drikke masse. Vi gravide får gjerne forstoppelse eller treg mage pga alle endringene i systemene våres. Fordi alt trykkes oppover og det blir trangere, samt pga endringer i stoffskiftet, går fordøyelsen våres tregere. Da rekker tarmene å suge opp mer næring og væske. Det fører til at avføringen blir tørrere og hardere. Det kan være til god hjelp å drikke masse for å få en viss orden på dette. Ellers anbefales jo gravide å spise mye fiberrik mat - som frukt og grove kornprodukter. Yougurt er også bra for PH-balansen i magen og tarmsystemet.

Det viktigste er altså å få i seg mest mulig væske =)

God bedring og lykke til =)

Skrevet

Vet ikke om det kan ordnes opp i. Vi bare skuler på hverandre og tier og holder kjeft. Ikke snakka sammen på 2 dager, men vi får se.

Takk for at du svarte hvertfall...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...