Anonym bruker Skrevet 19. februar 2008 #1 Skrevet 19. februar 2008 blir aleneforsørger hadde inntekt på ca 198 000 i fjor hva har jeg rett på egentlig?har prøvd å regnet ut hva jeg vil få utbetalt i måneden men finner ikke ut hvordan jeg regner ut med overgangsstønaden og om jeg faktisk vil få noe overgangsstønad(redusert ivertfall)?. noen som kan hjelpe meg med dette? og hva annet en foreldrepenger og eventuell OS kan jeg ha rett til? håper på hjelp og svar.........
Anonym bruker Skrevet 19. februar 2008 #2 Skrevet 19. februar 2008 http://www.barnimagen.com/forum/thread/10779415 fant denne men er det noen som vet at dette faktisk stemmer?
Kosel Skrevet 19. februar 2008 #3 Skrevet 19. februar 2008 Joda, har krav på OS selv om en har opptjent fødselspenger, men OS blir reduser utifra inntekten man har. Dobbel barnetrygd og bidragsforskudd om man velger å ta bidraget gjennom NAV og ikke privat. Om man ikke har opptjent rett til foreldrepenger har man krav på engagnsstødnad 33 000 (??), full OS 10 800/mnd(??) - noen sier en kan få frikort om man kun har full OS, vet ikke om det stemmer, har fått beskjed om at OS er skattbar inntekt. (nå får jeg bare 2000kr brutto i OS, så når den er redusert skal den hverfall skattes av...), dobbel barnetrygd og bidragsforskudd (om man ikke velger privat avtale). Om NAV står for innkrevning, utregning av bidrag etc husk at de tar 800kr i avgift fra mor og fra far ved hvert krav om omregning etc. Var en link her med hva man har krav på...skal se om jeg finner den til dere.
Anonym bruker Skrevet 20. februar 2008 #4 Skrevet 20. februar 2008 kosel, kan jeg spørre om hva du har i fødselspenger i måneden?før og etter skatt? så kan jeg regne ut sånn ca hvor i sjiktet jeg ligger når det gjelder OS.prøver å finne ut litt hva jeg sitter med i måneden..
Kosel Skrevet 20. februar 2008 #5 Skrevet 20. februar 2008 sjekk den andre tråden jeg har lagt ut. Tror det der også ligge link videre til en plass du kan regnet ut OS din.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå