Gerd-Johan Skrevet 18. februar 2008 #1 Skrevet 18. februar 2008 Jeg ringte legevakten tidligere ikveld. Var bekymret for gutten min. Han ble syk igår, med feber og skikkelig ille hoste(hosteanfall). Jeg valgte å se det an til idag, men da vi våknet var han i fin form og ville i barnehagen. Almenntilstanden var helt på topp. Etter en halv dag, ringte barnehagen og sa han virket slapp. Vi hentet ham, og da vi kom hjem kom feberen, og den suste opp til 40 grader. Han fikk diare og ble veldig slapp og medtatt, mye hoste igjen. Surkling i brystet osv. Siden bilen vår er i ustand, og vi bor et stykke fra sentrum, valgte jeg å ringe legevakten, da han ble så redusert i almenntilstanden. Og jeg må si jeg virkelig ble skuffet over personen jeg fikk prate med der. Hun var totalt uinteressert i hva jeg hadde å si. Spurte ikke engang hva som feilte gutten min. Hun var hånlig, spydig og nedlatende, og atpåtil SPISTE hun mens hun snakket med meg! Dette ser jeg på som respektløst. Her ringer jeg og er bekymret for barnet mitt, og da forventer jeg å bli tatt alvorlig. Hun endte samtalen med: "mener du altså at han burde ha legetilsyn idag?" "ja hvorfor tror du jeg ringer?" "Gi han en paracet og vent til imorgen.Ta han med til legen da" Så bare la hun på, uten noen form for adjø. Bør jeg akseptere dette? Hva ville dere gjort? Kjenner jeg er grusomt irritert her.,
Gjest Riga + snulla & vesla Skrevet 18. februar 2008 #2 Skrevet 18. februar 2008 Ring en annen legevakt...de aner jo ikke hvor du befinner deg. Jeg har svært dårlig erfaring med legevakta i Skien, så jeg har faktisk ringt den i Oslo for å få den hjelpen jeg ikke fikk fra den i Skien.
Gjest Skrevet 18. februar 2008 #3 Skrevet 18. februar 2008 Det var ikke god oppførsel og jeg forstår du blir irritert. Selv om de får mange telefoner fra småbarnsforeldre som ofte ringer uten "god" grunn burde de ta alle på alvor. På barneklinikken her i Bergen var jo hele venterommet fullt av barn med spysyke uten at de feilte dem noe mer enn det. Forstår at de som jobber der blir oppgitt, men de smilte og var vennlige.
Stjernedryss m/2 skatter Skrevet 18. februar 2008 #4 Skrevet 18. februar 2008 Jeg ville ringt en annen legevakt !! helt uholdbart !! Lykke til !
Gjest Skrevet 18. februar 2008 #5 Skrevet 18. februar 2008 Ring en annen legevakt som eventuelt kan gi deg veiledning uten at du nødvendigvis må komme dit.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå