Gerd-Johan Skrevet 18. februar 2008 #1 Skrevet 18. februar 2008 Jeg ringte legevakten tidligere ikveld. Var bekymret for gutten min. Han ble syk igår, med feber og skikkelig ille hoste(hosteanfall). Jeg valgte å se det an til idag, men da vi våknet var han i fin form og ville i barnehagen. Almenntilstanden var helt på topp. Etter en halv dag, ringte barnehagen og sa han virket slapp. Vi hentet ham, og da vi kom hjem kom feberen, og den suste opp til 40 grader. Han fikk diare og ble veldig slapp og medtatt, mye hoste igjen. Surkling i brystet osv. Siden bilen vår er i ustand, og vi bor et stykke fra sentrum, valgte jeg å ringe legevakten, da han ble så redusert i almenntilstanden. Og jeg må si jeg virkelig ble skuffet over personen jeg fikk prate med der. Hun var totalt uinteressert i hva jeg hadde å si. Spurte ikke engang hva som feilte gutten min. Hun var hånlig, spydig og nedlatende, og atpåtil SPISTE hun mens hun snakket med meg! Dette ser jeg på som respektløst. Her ringer jeg og er bekymret for barnet mitt, og da forventer jeg å bli tatt alvorlig. Hun endte samtalen med: "mener du altså at han burde ha legetilsyn idag?" "ja hvorfor tror du jeg ringer?" "Gi han en paracet og vent til imorgen.Ta han med til legen da" Så bare la hun på, uten noen form for adjø. Bør jeg akseptere dette? Hva ville dere gjort? Kjenner jeg er grusomt irritert her.,
FuckFace Skrevet 18. februar 2008 #3 Skrevet 18. februar 2008 Klag!!! Definitivt!! RIng opp igjen og hør om det er samme dama som tar tlf. Deretter spør du om navnet hennes og navnet på sjefen hennes. Så er det din tur til å slenge på røret, ring sjefen og klag som bare f..:!!! Syns absolutt de som jobber på legevakten må ta alle seriøst, ihvertfall når det gjelder små barn med feber!! Jeg hadde ikke akseptert dette, men nå blir jeg også ofte irritert på alt mulig, og dette var og en grunn til at magen min knyter seg!!!
Gerd-Johan Skrevet 18. februar 2008 Forfatter #4 Skrevet 18. februar 2008 Jeg har en ganske høy toleransegrense når det gjelder folk, men dette ble for drøyt for meg. Jeg vil ikke ringe opp igjen, er for sint til det. Men kan de finne ut hvem det var uten at jeg spør om navnet hennes? Det må vel loggføres mener jeg? Hvor seriøst er det egentlig å spise når man snakker i telefonen, og skal hjelpe folk???Jobber i en offentlig sektor og SPISER og tygger, og virker sur fordi de måtte ta tlf?? argh
.Ann. Skrevet 18. februar 2008 #5 Skrevet 18. februar 2008 Det finnes jo oversikt over hvem som var på jobb, og det er vel sansynlig at de registrerer og signerer henvendelser? Men jeg er ikke sikker på dette. Lite hjelp i meg, ser jeg;-) Men du har absolutt grunn til å klage, ja.
FuckFace Skrevet 18. februar 2008 #6 Skrevet 18. februar 2008 De jobber vel skift der i skranken, tenker jeg. Og hvis du har noenlunde klokkeslett du ringte, så burde de finne ut hvem som var på jobb og tok tlf.
Gjest Skrevet 18. februar 2008 #7 Skrevet 18. februar 2008 har disse sekretærene lov å vurdere hvem som skal komme på legevakta og ikke? trodde ihvertfall de måtte rådføre seg med en lege.. de har jo alltid øyeblikkelig hjelp timer, og det er alltid en lege på vakt. hmm.. jeg var på legevakta med mi klokka 12 på natta. men jeg spurte ikke da, jeg krevde.
Anonym bruker Skrevet 19. februar 2008 #8 Skrevet 19. februar 2008 Ja, klag som de andre sier her! Man ringer jo legevakta fordi man er begkymret! Total mangel på respekt å behandle deg sånn. Har hatt en lignende opplevelse da vi kom inn til legen på legevakta, vi var selvfølgelig alvorlig bekymret for gutten, men det vi hørte var "bla, bla....dere er vel førstegangsforeldre dere...." Ble helt satt ut. Grrr....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå