Gå til innhold

Hvor ville dere dratt på langweekend nå, uten barn?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Trenger tips :)

Tenker oss bort på kjæresteferie 3-4 dager nå i vår før jeg blir for stor. Storebror skal være til mormor og morfar.

Hvor ville dere dratt? Noe å anbefale?

:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvor som helst hvis de har gode senger, god mat og ellers minst mulig. Det ligger foresten et stilig gammelt hotell rett veg Gaustadtoppen. Det er fillt av alle skals rariteter. Det hadde vært et fint sted nå.

Skrevet

Barcelona er bra. Lisboa er bra. :)

Skrevet

hvis du ikke vil fly så er hotel alexandra i loen luksus :) spaaaaaa

Skrevet

Sør frankrike og deler av Spania har jo et greit klima, men jeg hadde valgt London for jeg vil bare shoppe for tida. Trenger sårt noe nytt, sprekt og heftig.

Skrevet

barcelona <3

skal 2 uker dit til sommeren :) Med foreldrene mine, så vi har me barnevakter:P haha

Skrevet

ROMA!!! Mest romantiske by som finnes. Sier jeg som kun har vært der på studietur....

Skrevet

I Norge ville jeg derimot valgt Ullensvang Hotell i Lofthus eller Union Hotell i Øye. To unike hotell med muligheter for utallige naturopplevelser, og med masse sjel.

Skrevet

Barcelona:-) Drømte om at jeg var der igjen i natt. Tror seriøst jeg er avhengig. Var der bla da jeg var 8-9 uker på vei med eldstejenta.

Men i år blir det Tallin på oss.

Skrevet

Hva ønsker dere dere da? Jeg vil på det varmeste anbefale Berlin. Jeg var der for 1 år siden, og har aldri blitt SÅ positivt overrasket over en by. Det er en by med en tung historie, mye å se og mye å oppleve. Jeg brukte en hel dag bare på å rusle i byen, gå fra severdighet til severdighet med en kopp varm kakao i hånda. Lunchet og hygget. Dagen etter var det shopping, en helt utrolig bra gågate bl.a. I tillegg finnes det markeder og andre steder med knall shoppingmuligheter.

Tallin er en liten, rolig by. Book dere inn på et spahotell i nærheten av gamlebyen. En deilig atmosfære og spa, og mange billige turer hit. Klær er ikke spesielt billig, men mat og drikke er superbillig!!

Roma er nydelig og romantisk. Også en by med masse historie, du kan bare gå fra severdighet til severdighet. Også mye lekre klær og sko - super shopping!!

God tur!!

Skrevet

Som flere over her sier, så kommer det an på hvor langt dere vil reise.

Hvis dere ikke har noe imot å bli litt øre i hue ville jeg vurdert New York. Det er en fantastisk by, som bare MÅ oppleves. Men det er klart, det går med mye tid til reise, og det er kanskje litt kort tid ifht tidsforskjell, MEN jeg ville vurdert det allikevel:-)

Ellers så er Barcelona en fantastisk by...den har alt, strand, storby, fantastisk shopping, kultur....Hvis dere drar dit anbefaler jeg å undersøke om de har startet med det lysshowet de viser om kveldene på Place d'espanya. Litt romantisk:-) Ellers så har den byen så mye å by på, at jeg tror jeg må inn å bestille med langweekend dit selv.... ELSKER BARCELONA!!!!! Vi reiser dit minst en gang i året:-)

Skrevet

Barcelona - definitivt!! Helt perfekt året rundt etter min mening :-)

Sjekk flybill. her:

restplass.no

finn.no/reise

sterling.no

sas.no

klm.no

hotell:

booking.com

Kan anbefale Hotel Jazz, Inglaterra, H10 Universitat, Pullitzer, Eurostars Grand Marina

Skrevet

Tror jeg ville valgt em tur på en av DNT hyttene i Oslomarka. Det er så herlig enkelt.

Skrevet

Tusen takk for masse gode tips :)

Vi er egentlig åpne for det meste, bare vi får oss en kjærestetur med litt å oppleve så er vi fornøyd. Og på et fint hotell :) Jeg er fristet til noe spahotell altså..:)

NewYork blir kanskje i lengste laget med så få dager, men en gang SKAL jeg dit, har veldig veldig lyst.

Skrevet

Vi var i amsterdam i oktober, det kan også anbefales:)

Skrevet

berlin eller svalbard

Skrevet

Vi skal på langweekend til Vilnius i Litauen i mars:) Gleeeeeder meg!

www.supersaver.no

Skrevet

Skal til Bilbao i maj=) Det er et supert sted=)

For sånn langweekend er disse byene best synes jeg:

Bilbao

Paris

Roma

Firenze

Glasgow/Edinburgh

München

Praha

Ikke Barcelona som en over her sa. Kjedligere drittby har jeg aldri vært i. Det eneste som var noe å ha der var stranden. Men det er kanskje ikke helt badevær når dere skal dit.

Men hvor man liker seg er veldig ulikt. Det beror på hva slags turist man er. Er man sån typisk charterturist som vil se å gjøre akkurat det samme som "alle" andre nordmenn. Er man en som vil oppleve byer og nye steder på egen hånd, mer som en innfødd. Er man noen som vil ha eventyr. Er man noen som bare vil shoppe. Er man noen som bare vil ligge på stranden?

Vi har utvikklet til perfeksjon hvodan vi skal feriere uten å måtte omgås norsker/svensker/dansker hele tiden. Og hvordan vi skal bli oppfattet som en del av byen/stedet og da få bedre service enn vanlige turister. Og selvfølgelig oppleve stedet vi er på, på en helt annen måte.

Skrevet

Forstår heller ikke hva alle over ser i Barcelona. Vært der flere ganger og byen ligger under 10 på topp av europeiske storbyer.

Skrevet

Barcelona er vel greit hvis man liker å se å gjøre ting som alle andre ser og gjør....men sån er ikke jeg. Det var jo tom utrolig vanskelig å finne noen ordentlige tapasbarer. Men fant en veldig bra pinxosbar til slutt. Det eneste som var greit var å se La Sagrada Famiglia utenfra. Og badestranden.

Skjønner ikke hvorfor alle skal til Barcelona når det finnes så mange fler mye kosligere byre i spania som f.eks. Bilbao og Donostria=)

Skrevet

Er det mulig å synes Barcelona er en kjedelig drittby?!?!?!?!

Sorry, men da er det deg det er noe galt med:-p

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...