Gå til innhold

vondt i halebenet /rompa


Anbefalte innlegg

Skrevet

noen som opplever og få vondt nr man har sitte på romps ei stund?kjennes ut som det er halebenet gjør veldig vondt snufs....har ikke lagt på meg mer en ca 3 kg så er ikke tung og er 26 uker

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jepp! Har det likedan her. Kjennes ut som halebeinet sitter igjen i sofaen når jeg reiser meg...

Har bekkenløsning jeg da, så lurer på om det er denne som gjør det?

Kjennes forresten ellers ut som halebeinet mitt går vannrett inn i kroppen, istedenfor loddrett... Og skambeinet kjennes som et eneste stort blåmerke...

 

Skrevet

Ja, jeg har også vondt i halebeinet. Og jeg også har fått konstantert bekkenløsningsrelaterte smerter. Men uansett om man har symptomgivende bekkenløsning eller ikke, tror jeg man kan få vondt i halebeinet under svangerskapet. Og det har ingenting med hvor mye man veier å gjøre..! Grunnen til at man får vondt i halebeinet under svangerskapet har nok noe med at kroppen begynner å forberede seg til at det skal komme en ganske stor baby gjennom en forholdsvis liten åpning. Da må jo nødvendigvis halebeinet kunne flyttes på. Og det blir helt sikkert mykere det, på lik linje med brusk, leddbånd og sener.

Jeg har ikke hørt om noe man kan gjøre for å forhindre/forebygge denne vondten i halebeinet, men egen erfaring sier meg at det hjelper å bytte sitte(ligge)stilling litt oftere. Det hjelper meg forøvrig med andre vondter i bekkenregionen også =)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...