Gå til innhold

når man lager mme....

Anbefalte innlegg

Skrevet

må man koke vannet først, uansett hvor gammel babyen er?

Å hvis ikke, når kan man ta vannet rett fra springen?

Videoannonse
Annonse
Gjest Mylian er Mambo-Mamma
Skrevet

*Tar du varmt vann fra springen da eller? Det er jo bare dumt

Skrevet

Hvis vannet er av bra kvalitet er det helt greit å tappe av springen , fra 6mnd ,varme i micro/vannbad og lage til mme rett før det skal serveres :)

Lurer du på vannkvaliteten der du bor så kan du forhøre deg på helestasjonen. Jeg hadde kokt vannet hvis det hadde vært historikk i nærområdet med dårlig drikkevann og eller parasitter, bakterier i vannet. Her er det topp vannkvalitet, jeg koker fortsatt flasker og vann ennå jeg, minsta blir 10mnd snart..det er rett og slett en vane...fyller opp vannkokeren hver morgen og hiver flaskene i microovn sterilisatoren. Kjapt og lettvint..

Skrevet

jeg mente å ta kaldt vann fra springen, blande å så varme opp i microen...... eller er det ikke bra nok? har ikke noe peiling på mme.

Skrevet

Jeg kokte alltid...

Koker jo vannet til det jeg selv bruker også (både til mat og drikke/te/kaffe), så framt jeg ikke skal drikke et vanlig glass med kaldt vann.

Vann på flaske fikk hun fra ca. 6 mnd uten at det ble kokt.

Skrevet

Ikke ta varmt vann fra springen!! Det har stått i varmtvannsberederen:( Jeg tar kaldt vann fra springen og varmer det i mikroen til det er passe.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...