SuperGlad Skrevet 18. februar 2008 #1 Skrevet 18. februar 2008 må man koke vannet først, uansett hvor gammel babyen er? Å hvis ikke, når kan man ta vannet rett fra springen?
Gjest Mylian er Mambo-Mamma Skrevet 18. februar 2008 #2 Skrevet 18. februar 2008 *Tar du varmt vann fra springen da eller? Det er jo bare dumt
Sjefsmegga Skrevet 18. februar 2008 #3 Skrevet 18. februar 2008 Hvis vannet er av bra kvalitet er det helt greit å tappe av springen , fra 6mnd ,varme i micro/vannbad og lage til mme rett før det skal serveres Lurer du på vannkvaliteten der du bor så kan du forhøre deg på helestasjonen. Jeg hadde kokt vannet hvis det hadde vært historikk i nærområdet med dårlig drikkevann og eller parasitter, bakterier i vannet. Her er det topp vannkvalitet, jeg koker fortsatt flasker og vann ennå jeg, minsta blir 10mnd snart..det er rett og slett en vane...fyller opp vannkokeren hver morgen og hiver flaskene i microovn sterilisatoren. Kjapt og lettvint..
SuperGlad Skrevet 18. februar 2008 Forfatter #4 Skrevet 18. februar 2008 jeg mente å ta kaldt vann fra springen, blande å så varme opp i microen...... eller er det ikke bra nok? har ikke noe peiling på mme.
trompetisten Skrevet 18. februar 2008 #5 Skrevet 18. februar 2008 Jeg kokte alltid... Koker jo vannet til det jeg selv bruker også (både til mat og drikke/te/kaffe), så framt jeg ikke skal drikke et vanlig glass med kaldt vann. Vann på flaske fikk hun fra ca. 6 mnd uten at det ble kokt.
Lilletrollogmamma Skrevet 18. februar 2008 #6 Skrevet 18. februar 2008 Ikke ta varmt vann fra springen!! Det har stått i varmtvannsberederen:( Jeg tar kaldt vann fra springen og varmer det i mikroen til det er passe.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå