Mammamia77 Skrevet 18. februar 2008 #1 Skrevet 18. februar 2008 Hei! Jeg har noen visdomstenner som vokser/rører på seg med jevne mellomrom. Parallelt med at de vokser pleier jeg å kjenne noe ubehag/smerter nedover halsen (på sidene) og oppver kjeven/kinnbena. Jeg lurer på om dette er noe dere også pleier å kjenne? Første gang jeg kjente det ble jeg kjempebekymret og tenkte på alskens lumske sykdommer- men legen kunne ikke finne noe galt når hun så i halsen min. Hva er dere andres erfaringer med visdomstenner?
Babyønske �� Skrevet 18. februar 2008 #2 Skrevet 18. februar 2008 Når det ble for trangt for mine visdomstener fikk jeg vondt framover i kjeven, veldig vondt faktisk. I visdomstennene og lengst bak i kjeven kjente jeg ingenting. Smertene forsvant når jeg trakk visdomstennene på den ene sida. Men jeg har i ettertid vært plaget med kjevespenninger, og da har jeg vondt i overkjeven, men strålinger oppover mot kinnbenet og øret. Har ikke noe særlig vondt i underkjeven og nedover halsen. Fikk biteskinne mot kjevespenningene og da gav de smertene seg og. Kanskje du skulle tatt en tur til tannlegen å få det undersøkt. Trekking av visdomstenner er ikke så skrekkelig som man har inntrykk av:-)
*Super*Mamman* Skrevet 18. februar 2008 #3 Skrevet 18. februar 2008 Huff, ja, smerter i visdommstennene vet jeg ALT om, hehe.... Tennene begynte å "tulle " for ca 8 år siden. I perioder var alt ok, men så ble det et smertehelvete, betennelse osv... Kjente smertene i hele hoden, nedover halsen, armene, og det kjentes ut som om kjeven skulle eksplodere, samt at den låste seg slik at jeg ikke fikk til å spise... Fikk da omsider trukket to av tennene, de på venstre side... Nå etter at jeg ble gravid, har visdomstannen nede på høyre side vært kranglete... Veldig vondt i perioder. Var til tannlegen min nå nylig, men han ville ikke trekke nå når jeg er gravid. Men skal love deg at så fort den ungen er ute, så er det adjøss til de to resterende visdmostennene altså!! Skjønner ikke at jeg har gått så lenge med dem uten å ha gjort noe tidligere.... Æsjamei!!!!
Simbasa Skrevet 18. februar 2008 #4 Skrevet 18. februar 2008 Jeg mistet en bit av en visdomstann i sommer. Bestilte time, men dagen før timen fant jeg ut at jeg var gravid. Tannlegen ville derfor ikke gjøre annet enn å legge på en midlertidig fylling. Dessverre ramlet den ut mens jeg var fryktelig dårlig (kvalm/oppkast). Etter hvert begynte jeg å få litt vondt så for noen dager siden var jeg hos tannlegen igjen. Hun prøvde da å borre litt + legge på ny fylling. Mens hun holdt på med dette fikk jeg veldig vondt i kjevebeinet.Hun sa da at det var et tegn på at jeg begynte å få tannverk, og at det kunne gå betennelse i det, Hun vil derfor trekke den på¨tross av at jeg er gravid. Det er ikke farlig når en har kommet så langt som meg i svangerskapet (31 uker), men kan en unngå det venter en helst til svangerskapet er over.
Mammamia77 Skrevet 19. februar 2008 Forfatter #5 Skrevet 19. februar 2008 Takk for svar... Ringte tannlegen tidligere i dag og hun mente det nok var mine visdomstenner som var årsaken. Hun ba meg bruke corsodyl i et par dager og kontakte henne på nytt dersom dette ikke virket. Hun skulle da se hva hun kunne gjøre. Regner med det er graviditeten min som er årsaken til dette, for tidligere har jeg ikke hatt så store smerter som jeg har nå- t.o.m. på begge sider :-( Håper det er noe hun evt. kan gjøre, for klarer ikke gå med slike smerter i mange dager...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå