NoDoubt Skrevet 18. februar 2008 #1 Skrevet 18. februar 2008 Minste jenta vår som snart er 2 år sjeglet litt da hun var baby og har derfor vært hos øyelege i sommer og rett før jul. Gubben er operert for sjegling. De har ikke sett noe til sjeglingen på kontrollene, jeg har ikke sett så mye heller siden hun var baby. I sommer ble hun målt til -5 i syn. For 1 uke siden begynte hun å sjegle mye så har fått ny time i mars. Regner med det blir briller siden de har vært veldig i tvil på det før. Hva tror dere? Gikk det bra når de begynte med briller?
*Bluberrypai*og 3 prinsesser=) Skrevet 18. februar 2008 #2 Skrevet 18. februar 2008 Har ikke barn med briller selv. Men hhusker godt når lillebroren min fikk det. Han var vel 3-4 år. Det gikk kjempefint=) Mamma var bare nødt å vaske de ofte fordi han tok på dem med skitne fingre;-) Så tror ikke det er noe du skal uroe deg for. Det var verre når storesøstern min fikk briller da hun var 10, hun lot vare å bruke dem mange ganger og det i seg selv kan forverre synet. Husker mamme slet litt med å få henne til å skjønne at hun var nødt å bruke dem. Men når jenta din er så stor så er hun vant med briller og det vil ikke bli noe problem. Og det finnes så mange søte briller til små jenter=) Tror dette kommer til å gå fint. Små barn anpasser seg kjappt. Og tenk så deilig for henne å se ordentlig=)
tonebf Skrevet 18. februar 2008 #3 Skrevet 18. februar 2008 heisann! har ikke barn med briller selv men begge mine småsøsken bruker det! eldste broren min begynte med briller da han var 2, dette gikk overasende bra... og han var en veldig aktiv gutt så rart ikke flere briller ble ødelagt... min andre bror begynte da han var 4 og dette gikk også veldig bra =)
NoDoubt Skrevet 18. februar 2008 Forfatter #4 Skrevet 18. februar 2008 Føler jo at det er synet som avgjør om hun syns det er greit med briller eller ikke. Ser hun veldig dårlig så regner jeg med hun vil ha brillene på. Men sant at hun er liten og kan venne seg fort til det. Vi får vel bare ta det som det kommer:-)
tonebf Skrevet 18. februar 2008 #5 Skrevet 18. februar 2008 mhm når hun merker at hun ser bedre kommer nok dette til og gå bra =) lykke til ihvertfall
NoDoubt Skrevet 18. februar 2008 Forfatter #6 Skrevet 18. februar 2008 Takk:-) Har en slektning som fikk briller da han var 1 år. Han sjeglet utrolig mye og hadde -9 på begge øynene. Han tok aldri av brillene. Syns nok det var en befrielse. Får se hva øyelegen sier. Regner med vi må til med lapp og...
Northernlights Skrevet 19. februar 2008 #7 Skrevet 19. februar 2008 http://www.dinbaby.com/forum/thread/8911339 litt av småens "historie". Litt gammel historie,men sånn var det nå,iallefall =o) Viktig at foreldre vet om symptomene på dårlig syn,så dytt den gjerne.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå