<3 Vila & Lille <3 Skrevet 18. februar 2008 #1 Skrevet 18. februar 2008 Hva er det som visstnok kjennetegner magen når man bærer på en gutt, og hva kjennetegner den når man bærer på jente?
snene Skrevet 18. februar 2008 #2 Skrevet 18. februar 2008 Har etterhvert konkludert med at det ikke er noe som heter guttemage eller jentemage. Alt avhenger av din egen kroppsform i utgangspunktet, hvordan babyen ligger osv..osv.. Det går heller ikke ann å sei noe om kjønn basert på hjertelyd, den varierer gjennom svangerskapet..
Trultemora er presseklar!! Skrevet 18. februar 2008 #3 Skrevet 18. februar 2008 Det sies ofte det at guttemage= spiss mage og man kan ikke se det for eller baksiden, jentemage=rund mage, man bærer magen helt rundt til ryggen.... Jeg har guttemage men venter jente! Så tror ikke fullstendig på det nei...
<3 Vila & Lille <3 Skrevet 18. februar 2008 Forfatter #4 Skrevet 18. februar 2008 Det var det jeg kanskje trodde, at spiss mage var guttemage. Skal på ul i morgen, derfor jeg begynte å tenke på det nå... Jeg har visst guttemage da, men skjønner jo at det ikke trenger å stemme:) Har hele tiden trodd at jeg får gutt uansett, så det blir spennende å se i morgen om mageform og magefølelse stemmer eller ikke:)
lillebror er " forsinket" Skrevet 18. februar 2008 #5 Skrevet 18. februar 2008 Jeg har gutt med typisk guttemage. har blitt spurt av fremmende om det ikke er gutt ogsa??? Passer hvertfall paa meg. En gammel nabo sa tidligt at det var gutt. Hann kunne se det paa maaten jeg tokk meg paa magen......
TrultemorM2Småtrulter+2012 :) Skrevet 18. februar 2008 #6 Skrevet 18. februar 2008 Sier meg enig i det at det ikke finnes noen fasit på hva som er guttemage eller jentemage... Er gravid med ei jente nå, og fikk jente sist også. Begge gangene har jeg hatt det som liksom er typisk guttemage -spiss og ikke synlig sett bakfra. Så dette varierer nok stort fra graviditet til graviditet og fra kvinne til kvinne. Må jo si at det hadde vært spennende å fått en gutt neste gang (hvis det blir noen neste gang da...hehe..), og sett om magen og diverse symptomer ville vært annerledes fra de første svangerskapene hvor jeg har gått/går med jenter
Tungt med to Skrevet 18. februar 2008 #7 Skrevet 18. februar 2008 Første gang hadde jeg "jente-mage", men fikk gutt. Nå har jeg "gutte-mage" og venter jente. Velger å ikke bry meg om noen form for gamle meninger og råd om hverken graviditet eller fødsel. (Forbitret ) Gikk to uker over tiden sist, og forbi en hel haug med fullmåner uten at det betydde noe som helst.
Shabby Cheap Chic Skrevet 18. februar 2008 #8 Skrevet 18. februar 2008 Jeg hadde "guttemage" forrige gang og fikk jente.. Hehe.. Aner ikke hva slags mage det er denna gangen.. er for liten enda.. Har ikke noen tro på det alikevel.. Kanskje vi får se noe på ultralyd denne gangen. Visste ikke noe forrige gang..
Gjest Skrevet 19. februar 2008 #9 Skrevet 19. februar 2008 Da jeg var gravid med datteren min hadde jeg spiss mage som ikke syntes bakfra, nå venter jeg en gutt og er mye mere rund og bærer helt rundt på sidene i ryggen! hmmm helt motsatt av det de sier er jente og guttemage!
Gemini7 Skrevet 19. februar 2008 #10 Skrevet 19. februar 2008 Har i begge svangerskapene mine hatt guttemage som ikke vises bakfra (bare at den ikke har vært "spiss" men rund som en basketball)- og jeg venter jente nr 2.. har nok mer med bygning å gjøre..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå