Anonym bruker Skrevet 18. februar 2008 #1 Skrevet 18. februar 2008 Hun er 2 1/2 og vet nøyaktig hva hun vil og ikke... Storesøster er 5 1/2 og ja, det er stas og sitte på do når storesøster nettopp har gjort det. Men i motsetning til sin storesøster har hun liksom ikke tid til å sitte på do'en. Klatre opp og få rompa ned på er helt ok. Så er det stas å "tørke" seg med papiret (For det gjør jo storesøster, vet du...), men etterpå er vi ferdig. Jeg lokker med sanger og bøker for at hun skal bli sittende, men nei, ferdig er ferdig ! Jeg forteller at hun er stor jente nå og at hun kan få lov å tisse på do slik som oss andre i huset. Da "forkynner" hun med klare, rene ord at ja, hun kan sitte på do hjemme, men i barnehagen skal hun ALDRI sitte doen...Sukk, jeg tror dette kan komme til å bli en laaaaaaannnng..... tilvenning. Vi har egentlig ikke begynt enda. Jeg har liksom bare prøvd å få henne inn på de tanker. Noen gode råd der ute ? Når begynte dere ? Hva gjorde dere som hadde aktive barn for å få dem til å sitte en stund ?
Anonym bruker Skrevet 22. februar 2008 #2 Skrevet 22. februar 2008 Tusen takk for svar ! Alltid greit å "diskutere" med andre når man blir litt oppgitt :-) Jeg må nok bare ta tiden til hjelp, ja. Potten har vi rett og slett pakket ned igjen for den var visst helt uaktuell (Hun vet veeeeldig godt hva hun vil....). Det er toalettet som er interessant. For der sitter jo storesøster :-) Men det er stas å sitte der et par sekunder, tisse er ikke aktuelt.....Sukk. Man forventer liksom at siden dette gikk så greit med første, så skal det liksom gå like greit med andre. Men de er jo naturligvis ulike individer... :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå