KaMa Skrevet 18. februar 2008 #1 Skrevet 18. februar 2008 Altså, er det kult og tøft å skryte over at man ikke er miljøbevisst? Tenker på innleggene på en tråd lenger ned på siden, hvor folk syns det er sååå teit av den anonyme HI å være miljøbevisst. Det er da i såfall ganske trist, når vi burde være såpass opplyste og med såpass ansvarsfølelse at man gjør sitt minimum av innstats på å ta vare på miljøet. Og dersom man ikke gjør det, så er vel det å disse de som faktisk gjør det ganske barnslig. På linje med å røyke fordi det er så tøft..
Gjest Skrevet 18. februar 2008 #2 Skrevet 18. februar 2008 Er vel heller noe man burde skamme seg over, virkelig skamme seg over.
___ Skrevet 18. februar 2008 #3 Skrevet 18. februar 2008 I min omgangskrets er dt i hvertfal ikke spessielt kult, men vi godtar desverre alt for mange tåplige undskyldninger. Veldig få som våger å si direkte til noen at de synes de er noen uftrdraglige miljøsvin når de durer rundt i sine digre SUVer. De trenger det jo for å få med seg to tonn bagasje på hytta!
KaMa Skrevet 18. februar 2008 Forfatter #4 Skrevet 18. februar 2008 Men det er det som er så rart.. Jeg vet jeg kunne gjort en betraktelig mye større innsats på området, og jeg kunne ha engasjert meg enda mer i f.eks den miljøpolitikken som føres her jeg bor, enn det jeg gjør. Sannsynligvis fordi jeg også er en konformist. Jeg syns det er forbanna greit med engangsbleier, og tviler på jeg hadde orket å bytte dem ut. Men jeg syns virkelig det er sabla bra av dem som klarer å ikke dette ned i konformitetsfellen.. Skjønner ikke hvordan mobbing av disse kan rettferdigjøres.
Anonym bruker Skrevet 18. februar 2008 #5 Skrevet 18. februar 2008 jeg er HI i den andre tråden du viser til. For det første takk:-) For det andre må jeg legge til at jeg ikke blir sååå provosert som jeg kanskje gav uttrykk for, men må jo ta i litt her inne for å få en respons. Syns det er trist at ikke flere gjør mer, men jeg kunne gjort mer jeg og. En ting jeg syns er veldig dårlig i forhold til miljøbevissthet og småbarnsforeldre er at informasjonen er så dårlig, man må være spesielt interessert for å finne ut for eksempelt hvor enkelt (og faktisk morsomt) det er med for eksempel tøybleier. Hadde du prøvd hadde du sikkert blitt overrasket. Jeg begynte med engangs, og gikk over på tøy etterhvert. Nå foretrekker jeg tøy! Hvis man ikke gidder tøybleier, så er det faktisk gode svanemerkede engangsbleier. Jeg er i allefall veldig fornøyd med coop sine, som vi har i reserve. Også føles det bra med litt bedre samvittighet da ;-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå