Gå til innhold

Når pakker man baggen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er nå i uke 30. Men vi ahr ennå mye å gjøre. Er det bare meg som ikke er ferdig med barnerom eller handlet inn det viktigste? Det eneste jeg har kjøpt er vogn..

Ha en fin mandags kveld!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du har nok god tid på deg ennå. Sansynligvis føder du ikke før om tidligst 8 uker...

Pakk bagen når du er klar, men problemet med å pakke så tidlig er jo at du gjerne skal bruke de tingene du pakker mens du fortsatt er gravid også...

Skrevet

Startet for fullt i uke30 selv:) Hadde på forhånd handlet inn vogn og noen klesplagg. Nå er alt klart, går fort når jeg først setter i gang!hehe.

Har til og med pakket baggen, den er klar - foruten toalettsakerne, 39dager til termin. Men jeg er en person som elsker å planlegge og ha ting klart, i gooood tid. Men har sett mange her på BIM som har tatt det med ro, og ikke pakket før de nådde termindagen (borti mot!). Tror ikke du trenger å stresse enda:)

Skrevet

Jeg har ikke pakket bagen enda, har to uker igjen. :) Men det er opp til deg selv! :)

Skrevet

Har enda ikke pakket baggen. 12 dager igjen til termin.

Skrevet

jeg holder på å vaske det som skal i den nå i kveld. Er i uke 37, og fikk beskjed av JM om å pakke den (fare for tidlig fødsel)

Med nr1 glemte jeg det helt, måtte ta det når vi stod på farten på føden, hadde med meg noe sånt som en sokk, en fjernkontroll etc (husker ikke hva, men mye unyttigt)

Skrevet

Jeg er i uke 32 og har ikke engang begynt og tenke på den bagen.. Har også bare kjøpt vogn.. Nå venter vi nr 2 så vi har jo en del i hus fra før, men vi har fortsatt en god del som skal handles inn før babyen kommer. Driver også og pusser opp gangen, så huset er ikke klart til babyen ennå.. hehe.. Men om et par uker har det nok hjulpet mye :) Pakk bagen og gjør ferdig ting da du føler for det. Husk at det kommer dager etter at babyen har kommet og, så barnerommet blir nok ferdig skal du se :)

Skrevet

jeg tenkte å pakke ca en måned før termin.. så slipper jeg å tenke på det, hvis det skulle skje noe..

vi er heller ikke ferdig med noe som helst...

Barnerommet blir ikke ferdig før vesla kommer, hun skal jo sove på rommet vårt i begynnelsen uansett!

Skrevet

Tror ikke du trenger å stresse med å få pakket heeelt ennå :)

Men det kan jo være kjekt å etterhvert begynne å skrive en liste over ting du tenker å ha med, da går det så mye fortere og lettere å pakke.

Forrige svangerskap hadde jeg stadig planer om å få pakket bagen, men det ble av en eller annen grunn aldri noe av...hehe... Men jeg hadde i alle fall fått skrevet en liste, og da fødselen plutselig var i gang noen dager før termin, var denne lista virkelig til hjelp! ;) Da fløy mannen min rundt med lista i ene hånda og en bag i andre hånda, og stappet oppi ;P

Ikke helt slik jeg hadde planlagt det, men da fikk jeg i alle fall med meg det jeg hadde tenkt... -også er det jo som noen skriver her, at mye av tingene du skal ha med på sykehuset har du jo bruk for hjemme og, sånn at det ikke kan pakkes ned før du faktisk reiser for å føde.

Så mitt forslag er at du begynner å skrive en liste, og kanskje begynner å pakke ned noen av tingene den siste måneden før termin... :)

Skrevet

Jeg er i uke 35+1, og pakket baggen i går :) Våknet med sterke kynnere (som jeg misstenkte kunne være rier) som varte i 6 timer, så jeg syntes det var på sin plass å gjøre den klar ;o)

Ellers så er resten klart (gjorde det i helgen) og vognen skal hentes på butikken i morgen :o)

Og så er det bare å vente på babyen :o)

Du har nok god tid enda, men jeg ville nok så smått ha startet med å kjøpe inn liit klær etter hvert. Plutselig så flyger tiden ;o)

Skrevet

Jeg er nok av de som ikke gjør noe før siste liten. Har ikke handlet babyklær eller noe sånt enda jeg vet kjønnet. Barnevogna står klar hos foreldrene mine og klærne etter storebroren er også der. Men jeg stresser ikke. Mener at mye kan ordnes når jeg er på sykehuset. Jeg er mot det å ordne for mye før ungen er der.

Skrevet

Jeg er i uke 32 da og mangler både vogn og bilstol....men dette er vår 2.så tar det veldig med ro denne gangen merker jeg=)

Skrevet

Hehe...Her er jeg i uke 29+3 og har pakket den alt....

MEN skal sies at vi flytter rundt termindatoen,så jeg får ikke gjordt noe istand før etter at vi har flyttet.Så handler og tar ting med ro,og lar bagen stå klar i tilfelle,da har jeg liksom èn ting klart ihvertfall...

Skrevet

Sist pakket jeg vel i uke 36 mener jeg, og nå har jeg bare så vidt pakket klærne til babyen og klærne til meg selv, ( uke 38 ) men mangler alle toalettsakene da. Har liksom ikke dobbelt av det :-)

Har egentlig aldri følt noe hastverk med det jeg.

( Har tenkt at barnefaren kan komme med klær hvis vi akkutt må i veien, for vi bor jo bare 30 min fra sykehuset. )

Og dessuten reiser man jo i klær også, og dem tar man jo av når man kommer på føden, og får ei lang nattskjorte i stedet, så man er jo ikke helt i "beita" etterpå da :-)

Synes det er alt for mye stress rundt den sykehusbagen jeg

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...