Gå til innhold

strekkmerker

Anbefalte innlegg

Skrevet

da jeg ble gravid vokste brystene veldig fort og ble enorme.. fikk strekkmerker på brystene allerede da jeg var ti uker på vei. fryktelig stygt!!! kan jeg da regne med å få masse og tidlig strekkmerker på magen når den blir stor? og hva er det beste tipset mot strekkmerker?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ikke for å være en gledesdreper her, men strekkmerker får man faktisk ikke forebygget :(

Det som skjer er at det er underhuden som sprekker.

Mange tror at det bare er å smøre magen, så unngår man strekkmerker.. Men det er det 3.hudlaget som sprekker, og ingen krem trekker så dypt inn.. Huden klarer ikke å strekke seg like fort som magen vokser.. Dessuten er strekkmerker arvelig/gen-bestemt/hormonelt styrt..

Men når det er sagt; det er ikke bortkastet å smøre magen for det.. Å holde huden spenstig og smidig er bare en fordel den dagen huden skal trekke seg sammen igjen etter fødselen!!

Skrevet

Man kan smøre seg med oljer - det trekker ned i huden og skal "tøye" de indre hudlagene siden det er de som sprekker og gir strekkmerker. Jeg har en venninne som er aromaterapaut og jeg har kjøpt noen (ganske dyre vel og merke...) produkter fra Decleor med henne som skal hjelpe. Har smurt meg med disse hver dag ca siden uke 15 - både pupper, mage og side.

Sjefen hennes, som hadde fått strekkmerker under puberteten, brukte disse produktene under hennes 3 svangerskap, og fikk ingen strekkmerker. Verdt å prøve! :) Du kan gå innom en hudpleiesalong og høre, eller du kan bestille litt billigere på strawberrynet.com.

Oljen heter Aromessence Sculpt Firming Body Concentrate og så bør man ettersmøre med en krem som heter Perfect Sculpt - Stretch Mark Restructuring Gel Cream.

Jeg betalte litt over kr 1000,-, men om du bestiller på nett så får du de til ca kr 750,-. Dyrt, men om det hjelper, så er det verdt det! :)

Skrevet

at man får strekkmerker under puberteten trenger ikke å henge sammen med svangerskapet... Veldig mange får strekkmerker da.. drastisk vektøkning gir også ofte strekkmerker.. Jeg er enig med silje;) for jeg er utdannet hudpleier, og dette var et tema i pensum.. Er det ment at du skal få strekkmerker, så får du det uansett hvor mye du smører... Å kjøpe så dyre kremer er da etter min mening rimelig bortkastet.. Men, du må for all del prøve =)

Skrevet

Jeg har også lært det at det ikke er noe som hjelper mot strekkmerker. Men jeg smører meg hver kveld fordi det sies at det gjør døm litt mindre synlig. Bruker en blandig av oliven olje, ekstra virgin på mørke glassflasker, og solsikkeolje. Dette er produkter som jo er 100% naturlig, og som er billig. Får det jo på matvarebutikken...

Jeg har gitt kæll'n jobben jeg. Hver kveld som vi går og legger oss så smører han magen og puppane. Veldig deilig og bli pleia litt, så må han lissom ta litt del i ting. Får ikke lov a legen til å ha sex pga blødning, så da må en jo få nærkontakt på annen måte.. hehe...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...