Gå til innhold

Sulten!!!

Makko med to små gutter

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er 14uker på vei, og holder på å "dø" av sult! Er sulten igjen under 2 timer etter at jeg spiste sist... Det står i alle bøker (og JM sa det) at jeg IKKE trenger mer næring nå, så prøver jo å ikke spise mer enn normalt, men det er ikke lett! Spiser kun mat, ikke noe snop. Synes det er blitt verre siste to ukene...

Noen som har noen tips om hvordan jeg skal holde matmengden på et normalt nivå uten å føle at jeg sulter til enhver tid?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har det på akkurat samme måte, jeg er 12 uker på vei, og lagt på meg 3 kg på kort tid. Det jeg prøver å være flink til er å hele tiden ha frukt i veska, på jobb og hjemme. Så hvis jeg absolutt MÅ ha noe, så blir det et halvt eple eller en pose minigulrøtter. Ofte er det bare at jeg må spise noe, ikke så viktig hva:P

Skrevet

Spis frukt!! har hatt helt dilla på appelsiner denne ganga. De er jo på sitt beste nå også. Det er sunt og passe mettende.

Skrevet

Jeg spiste hele tiden!!! Men spiste lite og ofte. Gikk ikke opp noe før rundt uke 17-18.

Stemmer nok at man ikke trenger mer næring, men jeg var konstant sulten. Spiste mye frukt innimellom, da kunne det gå tre timer mellom hver mat-måltid. Men måtte også spise for å ikke bli kvalm. holdt på å sulte i hel viss jeg ikke fikk mat hver 3 time.

Det har bedret seg etterhvert, tror det ble bedre etter uke 20.

Kos deg med maten. Kiloene kommer uansett, og du kjenner selv hvor mye mat du trenger.

Skrevet

Et frukt og grovt. Eg åt 2 rugsprø kvar 2.time i tillegg til skive til frokost og middag. Kutta ut snop og var veldig bevisst på kva eg putta i munnen. Eg gjekk faktisk ned 4 kg på eit par mnd.

Skrevet

Jeg hadde det også slik at jeg var mye sulten. Men jeg har hele tiden vært opptatt av sunt kosthold, og jeg vil ikke legge på meg masse nå, som jeg sliter med senere. Jeg har spist mange kg med appelsiner i løpet av svangerskapet :-) Men nå har jeg keisersnitt om to dager, og har gått opp 12 kg, er godt fronøyd :-)

Skrevet

050605 og 090408

hva hadde du på disse rugsprø'nen?

Skrevet

Gulrot, kålrot og banan er grønnsaker og frukt som metter godt. Spis dette innimellom måltid og spis gjerne et måltid maks hver 3. time. Grovt brød og knekkebrød, det varer lenger i magen enn finere sorter. Ellers er også fruktsmoothie et godt mellommåltid: )

Har det veldig likt som deg, sulten igjen bare et par timer etter måltid, men det hjelper å spise etter klokka og spise mat som metter godt: )

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...