Gå til innhold

Våknet av kvalme midt på natta.. flere som har opplevd dette?

Anbefalte innlegg

Skrevet

I går natt våknet jeg av at jeg var veldig kvalm, føltes ut som om jeg måtte spy, jeg gikk derfor på badet og vasket ansiktet mitt med iskald vann (pleier noen ganger å hjelpe), jeg la meg ned igjen og følte meg veldig elendig. Sambo strøk meg litt på ryggen og til slutt sovnet jeg. Noen som vet hvorfor jeg plutselig ble så kvalm??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det har jeg ogsaa opplevd.. vet ikke hvorfor det skjedde med meg heller! Har hatt det saann ett parr ganger faktisk, og tror kanskje det er fordi jeg har spist litt mye frukt sent paa kvelden og at det da har blitt litt surt i magen. Men, er ikke sikker.. Tror ikke du trenger aa bekymre deg.

Skrevet

Hadde det slik i natt jeg også. Var i tillegg ekstremt tørst og hoven i bein og fingre. Måtte ta meg noe å drikke før jeg omsider sovnet igjen.

Fortsatte å være litt småkvalm utover dagen i dag, men gikk over etterhvert.

Aner ikke hva som gjør det, men i mitt tilfelle så kan jeg tippe at det har noe med vann i kroppen og tørste å gjøre. Det er kanskje ikke tilfelle hos deg?

Skrevet

Er noe i lufta kanskje.. Ble vekt av att jeg måtte opp å kaste opp jeg og... Godt sambo har en trøstende arm etterpå.,. Er så lei av å være dårlig..! Og spesielt kjipt når blir vekt midt på natta!!

Skrevet

Våknet mye i det siste, kvalm av sult....spiser som normalt, men våkner allikevel rundt 5/6 på morgenen og må stå opp og spise.

Skrevet

Jeg har å hatt det sånn, men jeg hadde vondt i magen når e lag meg, va helt fin, helt til e kom i senga, lagg på høyre side, og fikk en utrolig værk, sovnet til slutt, våknet igjen i 4tida på natta og va mega kvalm, orka nesten ikke bevege på meg, kom meg til badet og spydde, hadde det sånn noen netter... ikke no behagelig...

Skrevet

ja skjønner ikke hva det kan komme av.. men er så kjipt for jeg vet ikke hvor jjeg skal gjøre av meg på en måte.. blir så urolig i kroppen når jeg blir kvalm..

Skrevet

kanskje det har noe med i hvilken uke vi befinner oss i å gjøre?? =/ jeg er 29+2 i dag

Skrevet

og jeg er 39+5.. kanskje det er en siste trimester-greie? babyen som sparker i magesekken eller no.. Aner virkelig ikke=)

Skrevet

Nå er jeg stort sett kvalm hele tiden, så det å være kvalm på natta er ikke så uvanlig for meg, hehehe.

Men, det kan jo være at du og/eller barnet i magen har ligget på et vis slik at du kanskje har fått litt ekstra press på magesekken eller noe?

Jeg merker forskjell på kvalmen ettersom hvordan den lille i magen ligger.

Håper i hvert fall at du slipper flere slike netter, er ikke noe gøy med kvalme :-D

Skrevet

Første gangen jeg hadde dette va jeg i uke 25-26..

jeg er å stort sett kvalm hele dagen, spydd nå siden uke 5, men aldri vært sånn på natta, men mulig som ei over her skriver, at det er noe med stillinen vi ligger i, at det blir press på no

Skrevet

jeg har også gjort det, ikke så ille at jeg måtte spy men rett før. Jeg la en ekstra pute under den vanlige puta mi så jeg ble liggende litt høyere med hodet, det funka for meg i hvertfall. Jeg regnet meg at det var som noen nevnte over her, klemt magesekk, sure oppstøt el.

Skrevet

Jeg blir ofte kvalm når jeg legger meg om kvelden, jeg tar Gaviscon mot halsbrann (føles mer som kvalme, men blir sår i halsen etter en stund så det er tydeligvis noe som kommer opp i spiserøret).

Du har ikke ligget litt på rygg da, at det har presset på den blodåren i ryggen, vena cava inferior? Da blir jeg kvalm.

Ellers er det jo ikke uvanlig å bli uvel når man er gravid, babyene presser jo på alt vi har av innvoller :)

Skrevet

Har lest i boken jeg har om svangerskap at det er vanlig at kvalmen kan komme tilbake litt mot slutten. Jeg har heldigvis ikke opplevd noe svangerskapskvalme, men har våknet om natten et par ganger og følt meg litt kvalm. Da måtte jeg på do, men etter å ha gjort nr.2 så har jeg følt meg bedre etterpå. Så det var vel sannsynligvis bare magen som var i ugjære.

Har også litt halsbrann, men har ikke følt meg kvalm av den grunn. Drikker mye vann i mot det, og litt Gavison.

Skrevet

Jeg er sånn NÅ :( Aner ikke hvor jeg skal gjøre av meg, må spy, men det kommer ikke opp.. Føler meg som en ball av ett eller annet uggent som skal sprekke. Og jeg er såå trøtt, men får ikke sove :(

Har drikki masse vann men føler det bare blir liggende i halsen og ikke går ned i magen.. :(

Prøvde å gå på do og gjøre nr2 men det gikk ikke det heller, nå føler jeg alt jeg spiste i går ligger i halsen sammen med innvollene mine..

Skulle bare ønske jeg kunne spy og bli ferdig..

Jeg er 34 uker i morgen.

Det som er så rart er at jeg ikke har kastet opp 1 eneste gang i løpet av svangerskapet enda, og nå er jeg så døds kvalm som det går ann å bli :(

Jeg blir så oppgitt og lei meg..

Skrevet

Sånn... Nå spydde jeg som en gris!!

Skrevet

Hehe, det er bra du fikk det opp da!;) Bedre nå?

Skrevet

vært slik de siste 3 uker,er 32 uker på veg... har i tillegg løs mage..

uansett hva jeg spiser,drikker så er jeg kvalm...masse press nedover i bekken,og kynnere..er 3 gangs..

tatt opp tema med jordmor,men blir ikke tatt særiøst jeg da..

Skrevet

Har vært sånn siden uke 7-8 omtrent jeg....... Er nå i uke 30. Har hatt noen netter og dager nå hvor kvalmen ikke er så imari framtredende, men i natt var det opp for å smøre knekkebrød igjen gitt!

(mandler og vann holdt ikke - det er fast på nattbordet - måtte opp å få meg brus med sukker i og knekkebrød med brunost....)

Skrevet

HI her =)

hmm ja kanskje det har noe med stillingen å gjøre? Jeg våkner alltid av denne kvalmen når jeg ligger på høyre side.. da snur jeg meg på venstre siden isteden.. og da blir det som oftest mye bedre (etter veldig mye syting til sambo =P)

takk for svar da jenter =D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...