BitteLiten *har født* Skrevet 18. februar 2008 #1 Skrevet 18. februar 2008 ??? Da tenker jeg på slynge, sjal, MT eller ligninde... IKKE BB-bæresele.. Og hva gjør at dere har valgt akkurat denne løsningen og ikke noen av de andre?
Gjest Skrevet 18. februar 2008 #2 Skrevet 18. februar 2008 Jeg vet bare at jeg skal bære jeg:) Har ikke helt bestemt meg hvliken form det skal foregå i... hehe.. Tror de alternativene du nevnte er mye av det samme egentlig, men hvis jeg tar feil er noen hjertelig velkommen til og forklare forskjellen....??
lillepixie Skrevet 18. februar 2008 #3 Skrevet 18. februar 2008 Her skal vi prøve å bære.. Håper lillegutt kommer til å like å sitte i sjal osv. Har jo sett hvordan andre barn roer seg i bæredingser. Vi har fått låne Mei Tai og slynge og har kjøpt oss vårt eget elastiske bæresjal. Er ikke helt sikker på dette med knyting ennå, men det kommer seg nok med litt trening:) Mei Tai er jo veldig enkelt å bruke! Gleder meg til å bruke disse dingsene vi har fått oss, og nå er det ikke veldig lenge til heldigvis:)
lillepixie Skrevet 18. februar 2008 #4 Skrevet 18. februar 2008 Åja, ang spm om hvorfor vi falt på akkurat disse bæredingsene og ikke babybjørn er søsteren til babypapsen sin "fortjeneste". Hun er helfrelst på bæring og har fått oss til å bli litt nysgjerrige også. Har både hørt og lest at babybjørn bæresele ikke er ergonomisk riktig for små barn og skal helst bare brukes maks 20 min av gangen. Bæresjal kan brukes fra nyfødt av, Mei Tai er vel best å vente til 2 mnd er gått( men går fint an å bruke den fra nyfødt også, er bare at barnet sitter mye bedre i den etter noen mnd) og slynge er jeg litt usikker på når man kan begynne å bruke fra, men vil tro det er fra nyfødt.. Med disse alternativene er det ingen restriksjoner på hvor lenge babyen kan ligge i de.
Tonje W Skrevet 18. februar 2008 #5 Skrevet 18. februar 2008 Det som også er greit med sjal osv er at ungen kan amme inni, og er ganske skjult, så hvis du er litt sjenert (som meg) så slipper hele puppen og henge ut. hehe. Hvis du vil ha et alternativ (som også far lettere kan akseptere) så har vi i tillegg kjøpt en Cybex i:go. Denne kan brukes også på nyfødte.
Happiness fødte 16.9 :) Skrevet 18. februar 2008 #6 Skrevet 18. februar 2008 Jeg bar sønnen min i sjal, jeg syns det var mer behagelig enn MT, men vi hadde MT og slynge også. Denne gangen skal jeg ha et elastisk sjal og en nyfødt MT først, for så å kjøpe et vevd sjal etterhvert. Jeg har også ergo, syns den er god å bære større barn i.
StorkeMammaen Skrevet 18. februar 2008 #7 Skrevet 18. februar 2008 Jeg skal bære. Begynner med sjal og slynge, MT når barnet er litt større.
♡ snart 3barnsmamma Skrevet 19. februar 2008 #8 Skrevet 19. februar 2008 Jeg skal. Elastisk sjal fra starten, mei tai når han blir større
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå