Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skal bytte lege, og i den forbindelse har jeg noen spm.. Hehe..

For det første, hvis det står at en lege ikke har ledig plasser, betyr det dermed at det ikke fins noe håp for å få plass hos denne legen...? Og henger "hvor gd en lege er" - som regel sammen med årslønn? OG hvorfor er som regel en lege bedre jo færre ledige plasser han/hun har på listen sin...?

Sist men ikke minst, har noen en god kvinnelig lege i Oslo å anbefale? Må vel egentlig ikke være kvinnelig, men... Som ikke finner sted altfor langt unna sentrum, helst bydel Frogner... Men går med f.eks St.Hanshaugen eller Vestre Aker eller noe og....

Helt umulig å finne en man egentlig kan vite er god, og det vil jeg helst vite:) hehe

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Om du følger med på listene en stund vil det stort sett dukke opp et par-tre ledige plasser hos de fleste fastlegene. Særlig mandag og tirsdag morgen, tror jeg. Unntaket er dersom du ser at vedkommende får stadig lavere tall under antall pasienter på listen, uten å få ledige plasser - da er han/hun i ferd med å nedjustere listen sin og vil neppe få ledig på lenge.

Jeg kan anbefale to fantastiske og fraråde et par andre, hehe. Men alle befinner seg hakket lenger øst enn du vil ha, skjønt reiseavstanden til Frogner nok er den samme som mange steder på St.Hanshaugen.

Skrevet

så hvis jeg følger med på de dagene, så er sjangsen større ja? For da gjør jeg det... Finner liksom ingen som viker så bra, selv om det er vanskelig å si utifra et navn kanskje.

Hva er hakket lenger øst da? Hvis reiseavstanden ikke er for ille, kan det være det samme. Mer det jeg tenker på. Men kan jeg reise til Vestre Aker kan jeg helt sikkert reise til Gamle Oslo og. Det har lite å si.

Skrevet

Jeg er kjempefornøyd med Per Magnus Christensen på Slemdal Legesenter. Han er alltid litt forsinket, men tar seg alltid god nok tid når du kommer inn osv.

Ellers prøvde jeg kjempelenge å få plass hos en Anette Benning (?) i Oscars gate (tror jeg det er hun holder til?). Hun er kjempedyktig, og er lege på Frogner helsestasjon også (hun var i hvert fall det før). Likte henne i hvert all utrolig godt, og hun var kjempeflink med barn.

Jeg kommer også til å prve igjen senere å komme over på hennes liste, da det er mye nærmere enn Christensen. Selv om jeg er SUPERFORNØYD med Christensen også:-)

Skrevet

Når legen ikke har flere plasser er der ikke sjangs til å få denne legen med mindre noen av denne legens pasienter skulle falle i fra. Få seg ny fastlege, flytte, dø e.l.

Årsløn har vel kanskje noe og si, altså jeg vil tro at årsløn har noe med utdanningen å gjøre. En spesielist tjener sikkert mer en en allmenlege f.eks. Men jeg ville ikke brukt lønn som gunnlag for å avgjøre om legen er god eller ikke.

At en lege har færre plasser ledig mener du? Færre plasser tilsir at den legen har flere som har valgt nettop denne legen, at h*n er mer populær. Og grunnen til at legen er populær kan vel tenkes å være at h*n er dyktig?

Jeg har fastlege på studenthelsetjenesten, og har ikke hatt lege andre steder i Oslo. Så med mindre du er student har jeg ingen lege å annbefale.

Skrevet

Min gamle lege er utrolig flink.. Han er helt super og har et behagelig vesen. Han holder til i sentrum rett ved t-bane oppgangen ved dronningensgate der..

Om du fornyer listen hver dag på nett så hender det de får en ledig plass og da smetter du inn.

Jeg satt for litt siden og sjekket den listen 3 ganger om dagen for å smette inn hos en bestemt lege som jeg har hørt mye bra om her vi bor nå.

Skrevet

Jeg bare har en følelse på at jeg kanskje blir mer bekvem med en dame. Men sånn i bunn og grunn vet jeg ikke hvorfor. Har alltid hatt mannlig leger.

Så det er såpass umulig å komme seg inn på hennes lister og ja? Så dumt at alle de gode aldri har plasser.

VIL ha en god lege for engangsskyld!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...