Gjest Skrevet 18. februar 2008 #1 Skrevet 18. februar 2008 Har to nydelige sønner og de er ganske tette. Allerede nå har familien og venner begynt å spørre om når jenta kommer. Jeg er storfornøyd med de to nydelige og friske guttene jeg har, og for min del kan jeg klare meg fint med de to. Hadde selvsagt vært morsomt med en til, jente eller ei, men det er vel helt og holdent lov å være fornøyd med to gutter, også? Andre som har det på samme måte? Hva svarer dere?
Mille** Skrevet 18. februar 2008 #2 Skrevet 18. februar 2008 Jepp, bare at vi har to jenter og er veldig fornøyd med de. Ønsker oss ikke gutter. Hva jeg svarer? Jeg ler som regel bare og sier at vi er fornøyd med jentene våre og ikke har lyst på gutt. ;o)
Sololight Skrevet 18. februar 2008 #3 Skrevet 18. februar 2008 Det jeg har bitt meg merke i er at det er de samme personene som maser om det, gang på gang. Akkurat som om de har et eller annet kompleks eller tvangstanke om at det MÅ komme en jente etter to gutter. Er sluttet helt å bry meg om kommentarene, og nyter å ha to friske gode gutter. Har ikke lyst på flere barn (akkurat nå ihvertfall), så det preller av som vann på gåsa for min del.
Gjest Skrevet 18. februar 2008 #4 Skrevet 18. februar 2008 Fikk spørsmålet fra kassadama på Rimi..Hva fikk du denne gangen da? Jeg svarer: en gutt til..Så sa hun: Oi stakkars deg..Jeg liker jenter best jeg..Tenkte bare at hun måtte være helt blåst.
LegallyBlond Skrevet 18. februar 2008 #5 Skrevet 18. februar 2008 Lurer på hva som får noen til å si noe sånt som hun kassadamen. Høres ikke særlig smart ut nei. Har selv to skjønne gutter, vil gjerne ha ett barn til og blir kjempeglad for en jente men like glad om det er gutt nummer 3 som kommer. Har heldigvis sluppet de kommentarene jeg da, men nå er det jo sånn at jo flere enn har av ett kjønn jo større er sjansen for at neste blir samme kjønn. Så hadde vel svart det.
mammaTiL4gutter Skrevet 18. februar 2008 #6 Skrevet 18. februar 2008 Syns det er veldig sårende jeg da...etter 4 gutter,som er de beste i verden,så har jeg nok fått noen kommentarer ja..noen ganske stygge åsså... alt fra råd om å forandre sex-stilling til hvilken dag i syklus å sånn...mye gode meninger sikkert,men Herregud,tenker ikke folk på att e faktisk kan såre den de snakker med da?? har venninder som faktisk ikke får barn selv,så jeg er sjeleglad for å klare å bære fram egne barn... men,er ikke sikkert dem tenker sånn... :-S
Gjest Skrevet 18. februar 2008 #7 Skrevet 18. februar 2008 Har to herlige jenter, og kunne jo godt tenkt meg ein gut og da. Men at folk spør meg no om eg ikkje skulle hatt ein lillebror og, blir litt underlig. Er jo tross alt singel.... Men har fått spørsmålet ja. Stort sett fra dei samme som spurte om når eg skulle finna ei ny mann. Det var 1 mnd etter bruddet. Jaja, seier eg....
Xmas-magic Skrevet 18. februar 2008 #8 Skrevet 18. februar 2008 Høres ut som klagesang fra meg det der... Kjenner meg såå godt igjen!! Fikk til og med kommentar fra svigermor om at "ja, hadde ikke vi fått tredje barnet, så hadde jo ikke du kunnet gifte deg med ham"... Akkurat som om det har noe med om vi skal få tre barn eller ikke. Og vi er ikke garantert jente, og vi er ikke garantert et friskt barn. Dessuten synes de det er slitsomt bare når de to gutta vi har løper rundt og hoier i stua.. Hva da om det kom en til hylende?? Nei, jeg prøver å stå imot - men jeg kjenner at det kryper innpå meg.. og jeg tar meg selv i å tenke på å få en til... en jente som ligner på meg...Men jeg skrev i dagboka mi her inne ved siste svangerskap en liste over hvorfor det holder med to barn - liste over plager i svangerskapet, alt som var slitsomt rundt fødsel/barsel, og alt som var slitsomt i småbarnstiden.. Prøver å kikke på den hver gang tankene kryper som værst... )
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå