Gå til innhold

permisjon, nav, arbeidsgiver.. hjelp!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skrev ut skjemaet fra nav.no om den med permisjon og som jeg forsto er det arbeidsgiveren som må fylle ut alt sammen?

Og hvordan gjør jeg det med nav? for jeg må vel si ifra! Er det da arbeidsgiveren som sender det til nav eller er det et annet skjema som jeg må sende? Og hva mer er det jeg bør tenke på nå? Jeg har termin i begynnelsen av mai og skal ut i permisjon 14. april (hvis jeg ikke tar helt feil)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

- Det er TO skjema som fylles ut. Et fra deg/barnefar og et fra arbeidsgiver. Hvis du selv gir skjemaet til arb.giver, ber dem fylle ut og så sender det inn sammen med søknaden din, går det fortere enn hvis NAV selv skal ta kontakt med dem og be dem om å fylle det ut.

- Du må ha en bekreftelse på terminen din (kopi av UL-papir/helsekort duger fint).

- Du må også sende ved kopi av lønningsslipp til deg og barnefar.

Det var det, tror jeg.

Skrevet

Har nav noe skjema ang. permisjon? De har vel ikke noe med det å gjøre...er jo arbeidsgiver som du må søke om permisjon hos... jeg er ansatt i kommunen, fikkk permisjonssøknad på jobb, som jeg fylte ut og leverte der. fra nav sine sider tok jeg kun ut søknaden om foreldrepenger. Den skal nav ha, men i mitt tilfelle fikk jeg beskjed av lønnstjenesten hos min arb.giver, å fylle ut dette skjemaet, sende både den og permisjonssøknad til dem, også sender de det videre til nav. Vet ikke om dette var til noen hjelp i det hele tatt men............. Føler med deg, for jeg styra noe voldsomt med de papirene, ringte også nav for å stille et par spørsmål - men tror ikke hun jeg snakket med var helt inne i hvordan det skulle fylles ut...

Skrevet

Dette ang. fars permisjon osv. fikk jeg beskjed om at kunne vente til det nærmer seg hans permisjon...så ingen grunn til å stresse med det, hvis du ikke har alt "på stell".

Skjønte nå at du snakket om det skjemaet fra nav som arb.giver SKAL fylle ut, ang. inntekt, skatt osv. Jeg fikk beskjed om at arb.giver fikser dette selv, men kan jo være ulik praksis ulike steder...

Skrevet

ja, og så må du jo også levere inn en "søknad" om permisjon til arbeidsgiver. Noen firma har dette som et eget skjema som skal fylles ut. Eller så er det bare en proforma søknad a la "jeg...navnet ditt, født sånn og sånn, ønsker permisjon fra dato tom dato. Siste arbeidsdag vil være blabla. I den perioden tar jeg ferie i ukene x til y."(Dette for at arb.giver skal vite om noe ferie skal overføres til neste år)

Skrevet

Det jeg lastet ned fra NAV var følgende: "Avtale mellom arbeidstaker og arbeidsgiver om arbeid i fødsels- eller adopsjonsperioden"

Hva heter det andre?

Skrevet

Heter noe sånt som "krav om stønad ved fødsel og adopsjon".............

Skrevet

ok takk for at dere svarte så fort!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...