Fruktis¤Adele 2 år¤ Skrevet 18. februar 2008 #1 Skrevet 18. februar 2008 Lille nurkejenta mi har grått i flere dager uten at jeg har visst hva det har vært,og prøvd alt,men hun har ikke sovet i det hele tatt,i dag prøvde jeg mme og hun slokna som en helt,betyr det at det er for lite næring i melka mi? er det noe med hva jeg spiser? Og finnes det mme som man kan lage og lagre i kjøleskapet? Blir kjempe glad for svar:)
KristineMed2Sønner<3 Skrevet 18. februar 2008 #2 Skrevet 18. februar 2008 Noen opplever at barnet sover bedre og lengre med mme, fordi det er mer fiber osv. å fordøye. Men dette er veldig forskjellig:-) Mme skal helst være så fersk som mulig pga. melkebakterier som er livsfarlig. Gutten vår får bare mme, å det vi gjør som vi syns er praktisk, er å fylle opp flaskene med kokt vann (målt ferdig) å setter dem i kjøleskapet. Så når han skal ha mat, setter vi flaska i mikroen med vann, varmer og blander i pulver. Da er mme helt fersk, som er det aller, aller beste:-)
Anonym bruker Skrevet 18. februar 2008 #3 Skrevet 18. februar 2008 Oki,så man kan koke opp vannet på fohånd ja:) Det var fint:)
*stinepine* Skrevet 18. februar 2008 #4 Skrevet 18. februar 2008 ellers så er der bareå kjøpe ferdig mme på bokser, som er fri for basilusker og varme opp den!! det synes jeg er idiotsikkert hvertfall;o)
_Mita_<3 Skrevet 18. februar 2008 #5 Skrevet 18. februar 2008 Jeg koker ikke vannet lenger.. tar kaldt vann fra springen, blader melka og har de i kjølskapet.. lager mange på en gang...å varmer de i microen.. fikk beskjed fra helsesøstra at det gikk helt fint.. han er nå snart 10 mnd.. Merka på han når han var mindre, når han begynte å få mme og grøt.. da sov han mye bedre:)
KristineMed2Sønner<3 Skrevet 18. februar 2008 #6 Skrevet 18. februar 2008 Hehe, de er jo veldig dyrt i lengden hvis man skal kjøpe kartonger med ferdigblandet hele tiden da:-P
Fruktis¤Adele 2 år¤ Skrevet 18. februar 2008 Forfatter #7 Skrevet 18. februar 2008 Tusen takk stinepine:)Det hørtes litt enklere ut,er det dyrt?
Anonym bruker Skrevet 18. februar 2008 #8 Skrevet 18. februar 2008 jeg holdt på slik i 2 uker jeg, tulla gråt og gråt, men det viste jeg jo det at jeg ikke hadde nok melk, kanskje det er slik med de også, næring er det som regel. . hun drakk, men hun fikk ikke noe ut defor gråt hun bare. . .
Anonym bruker Skrevet 18. februar 2008 #9 Skrevet 18. februar 2008 Er det på ettermiddag / kveld hun gråter og virker umett? Husk at melkeproduksjonen vår er adksillig lavere på det tidspunktet, derfor opplever mange mødre at de må maratonamme, eller de mistolker babyens gråt med kolikk, når de i realiteten er sultne. Derfor metter ofte mme.
Anonym bruker Skrevet 18. februar 2008 #10 Skrevet 18. februar 2008 Veldig greit å koke vann og ha å termos og ha stående.(koker opp nytt vann 1 gang for dag).og så avkjøler jeg i kaldt vannbad de første flaskene/grøten. Etterhvert så blir det ganske fin temperatur og trenger ikke å kjøles noe særlig.
Fruktis¤Adele 2 år¤ Skrevet 18. februar 2008 Forfatter #11 Skrevet 18. februar 2008 Har vært det meste på kvelden og natten,men de to siste dagene har det vært hele døgnet....
Anonym bruker Skrevet 18. februar 2008 #12 Skrevet 18. februar 2008 Da har hun kanskje økedøgn i tillegg. Legger du henne til puppen hver gang hun gråter? På den måten kan du øke produksjonen din etter hennes etterspørsel.
Fruktis¤Adele 2 år¤ Skrevet 18. februar 2008 Forfatter #13 Skrevet 18. februar 2008 Ja,har prøvd det hver gang hun gråter,hun spiser til hun ikke vil ha mer også begynner hun å gråte igjen:( Hvis jeg velger å bruke mme,hvordan stopper jeg opp melkeproduksjonen? Selvom jeg elsker den nærheten ved å amme,så dette er fryktelig synd.
Anonym bruker Skrevet 18. februar 2008 #14 Skrevet 18. februar 2008 Da er det nok sannsynlig at hun stopper fordi det ikke er mer å hente i puppen, ikke fordi hun ikke vil ha mer. Du behøver ikke stoppe melkeproduksjonen selv om du gir mme i tillegg. Produksjonen din regulerer seg fint selv i forhold til hvor ofte babyen tar brystet (altså, gir du mindre bryst, reduserers den av seg selv). La henne ta brystet så ofte hun vil, og gi mme i tillegg når hun ikke blir mett. Det kalles delamming, og er helt ok, sålenge hun tar flaske og mme. Normalt gir dette ingen fordøyelsesproblemer eller lignende.
*1+1=2 små* Skrevet 18. februar 2008 #15 Skrevet 18. februar 2008 synes også du godt kan fortsette amminga hvis det funker bra for deg, også bare spe på med mme hvis hun virker sulten:) Amming er jo så kos hvis du trives med det!!
Fruktis¤Adele 2 år¤ Skrevet 18. februar 2008 Forfatter #16 Skrevet 18. februar 2008 Tusen takk for alle hjelpene svar:) Har veldig lyst til å fortsette å amme,synes det er så spesiellt og koselig(og i og med jeg har muligheten),men er det sånn at jeg burde gi henne mme på kvelden og amme henne på natten og dagen,for å si gi henne tilskudd hvis det trengs??
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå