kris-79 Skrevet 18. februar 2008 #1 Skrevet 18. februar 2008 Sønnen min er 8 uker, og jeg har så innmari lyst på et lite glass rødvin.. Han sover når jeg legger han kl 24 i ca 4 timer før han skal ha mat igjen. Jeg har tenkt at dette er litt kort tid, når er egentlig alkoholen ute av blodet? Er svært bekymra for å føre over dette til lille gullet! Gidder ikke flske og pumping på natta, da kan jeg heller vente med det glasset!
Nobba Skrevet 18. februar 2008 #2 Skrevet 18. februar 2008 Er det ikke tre timer de sier da? Unn deg et glass vin med god samvittighet:-)
Anonym bruker Skrevet 18. februar 2008 #3 Skrevet 18. februar 2008 Dropp alkoholen så lenge han får pupp, sier nå jeg. Plutselig våkner sønnen din tidligere og trenger pupp fra mamma'n sin.. hva gjør du da?!? Fatter ikke at folk tør å eksperimentere med alkohol når de ammer..... Ego-tripp, spør du meg.
Nobba Skrevet 18. februar 2008 #4 Skrevet 18. februar 2008 Hvor mye promille får man av å drikke et glass vin? Og barnet drikker det moren har i promille. Altså hvis mor har en promille på 0,2 - så drikker barnet melk med alkoholprosent på 0,2 promille.. Tror ikke dette er skadelig om man tar seg et glass vin av og til, men selvsagt ikke ofte.
Anonym bruker Skrevet 18. februar 2008 #6 Skrevet 18. februar 2008 Herregud, egotripp, er du helt fanatisk eller? Det er vel bedre at ungen får morsmelk med litt promille i enn MME. De retningslinjene som er satt er holdningsskapende, det har aldri vært skadelig å ta seg et glass vin eller to når en ammer, det sa ihvertfall hs til meg.
Anonym bruker Skrevet 18. februar 2008 #7 Skrevet 18. februar 2008 Jeg liker söt vitvin blandet med farris (sitron smak) det er så godt og friskt. Bruker å ta meg et lite glass i helgene, blander halvt/halvt. Ammer ca 3-4 timer etterpå og gutten har det helt fint!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå