sandra84 Skrevet 18. februar 2008 #1 Skrevet 18. februar 2008 HeI:) For Ca 1 1/2 mnd siden fikk mini falsk krupp anfall på natten å vi ble hentet i sykebil å kjørt til legevakten. Der fikk han maske som han måtte pust i og så fikk han kortison tabeletter. Fikk beskjed om at han nå var en krupp unge og at dette kom til å skje flere ganger. Vi måtte bare kontakte legevakten med en gang han fikk "krupp" hoste så skule vi få komme ned å få kortison tabeletter. I ettermiddag fikk han den hosten å jeg ringte legen med en gang, fikk beskjed om at jeg måtte vente til etter 4 å ringe til legevakten. Ringte legevakten men de sa at legen tok bare inn folk med spesielle tilfeller... Er ganske urolig nå over hva natten vill bringe.... Han har det ganske kaldt på soverommet så jeg håper det vill hjelpe... Dere med krupp unger, hva gjør dere når hosten kommer på kvelden? Har dere medisin liggende hjemme? Takker så mye for svar:)
Mamma, mammaere, mammaest <3 Skrevet 18. februar 2008 #2 Skrevet 18. februar 2008 Jeg tar på lue, pakker henne inn i teppe og så setter vi oss ut på terassen i den kalde luften.. Det pleier å hjelpe ganske bra..
sandra84 Skrevet 18. februar 2008 Forfatter #3 Skrevet 18. februar 2008 Da får vi prøve det hvis det skjer noe i natt...
mai mammaen til to Skrevet 18. februar 2008 #4 Skrevet 18. februar 2008 snuppa her fikk også falsk krupp for en mnd siden ca. vi dro rett på legevakten også.. men vi kjørte med vinduene i bilen på vid gap.. hun satt i bilen med kjeledress og dyne over seg... når vi kom frem til lege vakten var hun blitt mye bedre... og siden det var så lang ventetid der stod vi ute lenge.. så når vi kom inn til legen var hun blitt så bra at hun trengte ikke få noe medisin eller noe.. når vi gikk hjem å la oss igjen lot vi vinduene stå på vid gap mens hun sov inne hos oss. vi tok på henne godt med klær og lue..hun fikk nytt anfall når kl ble 7 om morgenen.. så da tok vi igjen på godt med klær. full kjeledress osv. og satt oss ut på terrassen. kald vind skal hvis være bra for dem.. det samme måtte vi gjøre på kvelden neste dag. da kom det igjen.. men vi tok det jo tidligere enn vi hadde gjort de første gangene.så det gikk fortere over... så er lurt å komme seg ut. ev sitte i døråpningen... hvis ikke er det også mange osm sier det hjelper å kjøre bil med vinduet åpent.. har også hørt at å sitte foran en åpen fryseboks skal være bra...
elskerlivet Skrevet 18. februar 2008 #5 Skrevet 18. februar 2008 Vi har fått kortisonmedisin som vi har hjemme nå, men ellers er beste lindringen for min junior å bli holdt over fryseren, der kommer den rå kalde luften og lindrer kjempefort
Elise & Ella-Marie *250107* <3 Skrevet 18. februar 2008 #6 Skrevet 18. februar 2008 mini her fikk oxo krupp for ca 1 mnd siden, men har ikke hatt noe tilbakefall etter det.. satt i gangen med henne hvor utgangsdøra var åpen og med en dyne over før vi kom til legevakta.. fikk da ett infohefte om falsk krupp, hvis du ikke vil ha ungen ute pga at det blir for kaldt osv, så er det ett alternativ ved å sette på dusjen på varmt vann og sitte på badet i denne dampen, stod det i infoheftet, så mulig det oxo hjelper, har ikke prøvd akkurat det selv da, men får vi tilbakefall her så kommer jeg til å gjøre det!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå